Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och arv!

Frågan är väl om man skall ompröva direkt eller man skall låta bouppteckningen ske först?

Jag tolkar det precis som du och jag tror inte hon har dom summorna som skall till utan får då belåna fastigheten eller sälja och köpa något annat! Inga problem i mina ögon men hon hävdar att det inte behövs för där finns ett testamente. Spelar ingen roll vad jag säger, men jag tänker att detta måste bouppteckningsmannen veta väl? Jag vill inte bränna min sanering pga detta!
Ja bouppteckningsmannen bör veta. Sen spelar det ingen roll vad som är testamenterat, du har ALLTID rätt till din laglott. Så du kan ju i teorin tvinga henne att belåna fastigheten (vilket kanske är det bästa för dig, även om du behöver skicka pengarna direkt till KFM).

Ja bouppteckningsmannen bör veta. Sen spelar det ingen roll vad som är testamenterat, du har ALLTID rätt till din laglott. Så du kan ju i teorin tvinga henne att belåna fastigheten (vilket kanske är det bästa för dig, även om du behöver skicka pengarna direkt till KFM).
Precis o nekar jag till den så kommer min sanering med största sannolikhet bli upphävd då det handlar om stora summor!

Senast ändrad:
Innan boupteckningen är klar, så vet du ju inte.
Jag vet till 99% känns det som men inte summan, men det tar ändå ca 3mån för Kfm och höra av sig och då borde jag veta? Eller är det någon fara för saneringen och vänta till bouppteckningen blivit klar? Tänker mest så ingen annan omprövar innan mig?

Jag vet till 99% känns det som men inte summan, men det tar ändå ca 3mån för Kfm och höra av sig och då borde jag veta? Eller är det någon fara för saneringen och vänta till bouppteckningen blivit klar? Tänker mest så ingen annan omprövar innan mig?
Boupteckning kan ta tid, ompröva inte förens du har koll på den.
Ingen kan ompröva något som inte hänt. Så ompröva direkt när du vet.

Hej
Hur har det gått för dig och hur har du gjort?
Är i precis samma situation dom du?
Avstod du eller tog du laglotten?

Är så jobbigt men man vill ju inte förlora sin sanering.

Hej
Hur har det gått för dig och hur har du gjort?
Är i precis samma situation dom du?
Avstod du eller tog du laglotten?

Är så jobbigt men man vill ju inte förlora sin sanering.
Hej, än så länge har jag inte gjort något då vi inte haft bouppteckning ännu. Men det går inte och avstå laglotten då det är för mycket pengar inblandat och risken att det inte upptäcks är i stort sätt obefintligt! Jag är inte intresserad av att förlora saneringen!
Är det stora pengar för dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp