Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering och arv!

Ska väl inte vara något problem om du inte får något nu?
Men jag transparent och öppen med din handläggare på kronofogden om situationen.

Men som jag förstår det sålänge du inte får något arv nu så är det lugnt
Har man skuldsanering har man ingen handläggare hos kronfogden alls.

Att vara transparent mot fogden i detta ärende är det sista jag skulle vara. Hur skall dom få reda på detta annars, varför väcka björnen!?

Det dyker upp då och då från borgenärer att dom vet att någon borde ärva.. inte lyckats reda ut hur dom märker det men märker det gör dom.

Det dyker upp då och då från borgenärer att dom vet att någon borde ärva.. inte lyckats reda ut hur dom märker det men märker det gör dom.
Men i detta fallet sker inget arvskifte så den enda möjligheten för ”dom” att få reda på detta är om en själv upplyser om det, och varför göra det?

Men i detta fallet sker inget arvskifte så den enda möjligheten för ”dom” att få reda på detta är om en själv upplyser om det, och varför göra det?
Men en bouppteckning lär man göra.

En liknande om ej snarlik fråga om skuldsanering och arv fanns dagens expressen, https://amelia.expressen.se/premium/jag-vill-inte-att-mitt-arv-ska-ga-till-kronofogden/.
Citat:
Varning! Du tar en stor risk om du försöker ”rädda” undan arvet till dina barn och därmed förhindra att dessa pengar hamnar hos Kronofogden. Det är ytterst tveksamt om Kronofogden skulle acceptera en sådan bro över skulddjupet. Risken är att du därmed åker ur den skuldsaneringsplan som ju faktiskt har som mål, att inom ett visst antal år, göra dig helt skuldfri. Missa inte den chansen till ett nytt och ekonomiskt bättre liv
Rådet som gavs, prata med kronofogden eller annan insatt person i kommunen, om inte så slipper man oroa sig i onödan för ett "mindre" arv, som i detta fallet på c:a 200,000kr.

Det är en unik situation, så ingen här har facit åt dig.
Du behöver ta juridisk hjälp.
Jo jag förstår detta, vi skall tala med bouppteckningsmannen så allt blir rätt givetvis! Summan hade gjort mig skuldfri direkt men min styvmor hade fått sälja fastigheten:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp