Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, mer i inkomst än i beslutet

Hej jag undrar efter har räknat ut vad min årsinkomst under det här året (första året med skuldsanering) kommer att bli, det kommer bli nästan 28000 kr mer i årsinkomst än vad som står I beslutet. Kommer inkassobolagen tycka att det är för mycket och vad hönder isåfall?
Undrar efter som är är väldigt orolig

Undrar också hur man gör om man har skickat in en omprövan men den ej är behandlad än men man vill avbryta omprövningen man har skickat in

28000 bör inte vara någon fara.

Jag vet inte hur du stoppar den men varför vill du avbryta din omprövning?

Hej jag undrar efter har räknat ut vad min årsinkomst under det här året (första året med skuldsanering) kommer att bli, det kommer bli nästan 28000 kr mer i årsinkomst än vad som står I beslutet. Kommer inkassobolagen tycka att det är för mycket och vad hönder isåfall?

Undrar också hur man gör om man har skickat in en omprövan men den ej är behandlad än men man vill avbryta omprövningen man har skickat in
Maila in till Kronofogden bara att du vill avbryta omprövningen.
Bättre att maila än ringa så har du svart på vitt (bevis) på att dom bekräftar detta.
Talar av egen erfarenhet.

Ja, du kan mejla och avbryta din omprövning men jag förstår dock ej varför.

28 000 brutto på ett år blir inte mkt netto per månad. Det är ju nästan en normal löneökning (beroende på vad man jobbar m förstås) o normala årliga löneökningar ska man ju inte behöva ompröva för. Det ska det ju redan ha tagits hänsyn till i beslutet. Så var det iaf för mej.
Vad är det du har omprövat som du vill dra tillbaka?

Du behöver inte skicka in omprövning för 28.000 kr mer om året. Hade du däremot tjänat 48.000-60.000 mer om året då hade du fått skickat in omprövning.

Du behöver inte skicka in omprövning för 28.000 kr mer om året. Hade du däremot tjänat 48.000-60.000 mer om året då hade du fått skickat in omprövning.
De är 28000kr mer totalt under året. Men de är ej jämt fördelat under månaderna, Men de ser väl inte inkassobolagen förstås.
Fast jag ha skickat in omprövning angående min sambos inkomst. Då kanske kronofogden kolla månad för månad på min inkomst också och ser att nån månad har de varit nästan 9000-10000 mer än vad jag skrivit. Fast resterande månader nästan 2000 mindre än i beslut... så kanske jämna ut sig ...förhoppningsvis. kan dem avsluta saneringen pga sånt här

De är 28000kr mer totalt under året. Men de är ej jämt fördelat under månaderna, Men de ser väl inte inkassobolagen förstås.
Fast jag ha skickat in omprövning angående min sambos inkomst. Då kanske kronofogden kolla månad för månad på min inkomst också och ser att nån månad har de varit nästan 9000-10000 mer än vad jag skrivit. Fast resterande månader nästan 2000 mindre än i beslut... så kanske jämna ut sig ...förhoppningsvis. kan dem avsluta saneringen pga sånt här
En inkomstökning ska vara stadigvarande dsv det handlar inte enstaka månader. Dina 28000 blir utslaget ca 2300 före skatt per månad. Det blir inte mkt efter skatt, dvs ditt betalutrymme. Lägg där till att förmodligen har andra fasta kostnader o förbehållsbelopp ändrats sen du fick din sanering.
På vilket sätt har din sambos inkomst ändrats?

Min frus inkomst efter skatt har ökat med 6.000 kr och vi sände in en omprövning men fick avslag på det. Hennes inkomst är permanent.

Min frus inkomst efter skatt har ökat med 6.000 kr och vi sände in en omprövning men fick avslag på det. Hennes inkomst är permanent.
Ja men då gjorde ni iallfall rätt för er men om de händer en månad eller 2 att man tjänar 5-6 tusen mer än man skrivit. Ska man skicka in då ? Väntetiden är ju ändå 3 månader på omprövningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp