Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering lagakraft

Om jag får ett beslut den 6:e i månaden om att jg beviljats skuldsanering.
Vilket datum vinner den lagkraft då?

Hur lång tid efter det datumet kan det vara fördröjt innan man kan andas ut och ingen överklagar?

Skatteverket satte sig emot planen först och efter mitt svarande så vid höll som sin åsikt men överlät åt Krfm att besluta i frågan som beslutade till min fördel.
Någon som vet om Skatteverket brukar sätta sig emot igen efter det?

Du får gärna svara 6e Mars om jag räknat korrekt här: Men jag tror det blir såhär

Dag 21: Torsdag 27 Februari (Sista dagen att överklaga)

Sen är det bevakningstid fram till förmiddagen 4e arbetsdagen efter laga kraft. Så onsdag 5 Mars på förmiddagen har dom hanterat all inkommen mail/post och kommer kunna bekräfta att skuldsaneringen vunnit laga kraft.
Torsdag 6 Mars nästa vecka på dagen så kommer ditt skuldsaldo att nollas hos KFM om ingen överklagat

Du får gärna svara 6e Mars om jag räknat korrekt här: Men jag tror det blir såhär

Dag 21: Torsdag 27 Februari (Sista dagen att överklaga)

Sen är det bevakningstid fram till förmiddagen 4e arbetsdagen efter laga kraft. Så onsdag 5 Mars på förmiddagen har dom hanterat all inkommen mail/post och kommer kunna bekräfta att skuldsaneringen vunnit laga kraft.
Torsdag 6 Mars nästa vecka på dagen så kommer ditt skuldsaldo att nollas hos KFM om ingen överklagat
Exakt så här blev det för mig.

Tack för bra svar. Nu håller jag tummarna att ingen tänker överklaga.

Idag har alla E-mål försvunnit från skuldsaldot hos kronofogden. Dock är A-målen kvar, så jag vet inte om jg vågar andas ut ännu?

Idag har alla E-mål försvunnit från skuldsaldot hos kronofogden. Dock är A-målen kvar, så jag vet inte om jg vågar andas ut ännu?
Hej!

Sitter i samma situation.

Idag försvann E-målen men A-målen är kvar.

Hur gick det för dig gällande detta? Försvann A-målen också efter ett tag?

Idag försvann A-målen :) Så för någon som undrar över detta framöver så kan det ta ett tag innan alla mål försvinner även om det vunnit laga kraft!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp