Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering lån

Hej
Detta är det sista jag egentligen vill fråga om men nu har det uppstått en tung akut sak som måste betalas.
Tyvärr har jag inte hunnit buffra ännu.

Är det någon vänlig själ som tror att det kan gå att låna 1000 kronor med typ 300 kronor i ränta tills 25 mars?

Betalningsanmärkningar tar ju vissa men skuldsanering vete sjutton?!

Jag hoppas din skuldsanering kommer funka alla de år det är frågan om. Jag får lite orosvibbar när någon med sanering önskar låna pengar.

On topic så finns det nog inte en enda som godkänner någon med sanering ett lån.. den noteringen i upplysningen är ju lite av det ultimata tecknet på att betalningar kan komma att strula..

Jag hoppas din skuldsanering kommer funka alla de år det är frågan om. Jag får lite orosvibbar när någon med sanering önskar låna pengar.

On topic så finns det nog inte en enda som godkänner någon med sanering ett lån.. den noteringen i upplysningen är ju lite av det ultimata tecknet på att betalningar kan komma att strula..
Får man låna när man beviljats skuldsanering? Jag trodde inte man fick det, att det var ett av kraven för att bli godkänd, att man brutit sitt beteende? Inte för att jag tänkt låna igen med väntar på beslut så blev lite nyfiken bara

Får man låna när man beviljats skuldsanering? Jag trodde inte man fick det, att det var ett av kraven för att bli godkänd, att man brutit sitt beteende? Inte för att jag tänkt låna igen med väntar på beslut så blev lite nyfiken bara
Finns inga bestämmelser som häver en skuldsanering pga att man kom på idén att fortsatt skuldsätta sig.
Däremot kan det ju vara svårt att klara av en betalningsplan om man drar på sig nya utgifter, eller kanske till och med en löneutmätning, för löneutmätningen tar inte hänsyn till att betalningsplan finns i saneringen.

Finns inga bestämmelser som häver en skuldsanering pga att man kom på idén att fortsatt skuldsätta sig.
Däremot kan det ju vara svårt att klara av en betalningsplan om man drar på sig nya utgifter, eller kanske till och med en löneutmätning, för löneutmätningen tar inte hänsyn till att betalningsplan finns i saneringen.
OK då är jag med. Lite konstigt men så är väl reglerna. Jag kommer i alla fall ta chansen till ett helt skuldfritt liv om jag får möjligheten. Skulle aldrig våga chansa att hamna här igen. Tack för svar

OK då är jag med. Lite konstigt men så är väl reglerna. Jag kommer i alla fall ta chansen till ett helt skuldfritt liv om jag får möjligheten. Skulle aldrig våga chansa att hamna här igen. Tack för svar

Om du tänker på situationen på ett annat sätt är det inte så konstigt.
Säg att du åker på stryk ordentligt ute på stan, domstolen dömer att han som gav dig stryk ska betala dig 30000 för besväret, men karln har skuldsanering och därför får du vänta flera år innan ens en löneutmätning kan påbörjas så du kan börja få pengarna..

Som jag skrev detta är inget jag vill göra men denna månaden fungerar det inte. Har man inte buffert ännu och inte någon vän eller släkting som kan låna en tusenlapp till oförutsedd utgift då kan det vara svårt. Synd att ni moraliserar på andras bekostnad. Det jag ska ha betalat till kreditgivarna denna månad är så klart betalt redan.
Jag är vare sig dum eller naiv jag FÖRSTÅR att det inte är optimalt att behöva låna en tusenlapp till nästa månad men snälla svara inte eller kapa inte tråden om ni inte har fakta att svara med.
Att skriva andra på näsan eller utmåla sig själv som en besserwisser är aldrig trevligt!

Ok. Kort svar. Inget företag lånar ut utan säkerhet till någon med skuldsanering. Pantbanker kan göra det dock.

Bra förslag med pantbank. Jag har ju nästan inget av ägo kvar men 1000 kronor till pant borde gå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp