Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, lån av bil.

Jag har skuldsanering och lånar bil av min mamma för att ta mig till jobbet. Kan den beslagtas och utmätas vid en eventuell poliskontroll?

Hörde ett inslag från rapport idag. Att polisen har beslagtagit en bil från person som har skulder hos Kronofogden, fast bilen inte stod på den personen.

Dock framkommer det inte att personen har sanering, endast skuld hos Kronofogden.

Jag har skuldsanering och lånar bil av min mamma för att ta mig till jobbet. Kan den beslagtas och utmätas vid en eventuell poliskontroll?

Hörde ett inslag från rapport idag. Att polisen har beslagtagit en bil från person som har skulder hos Kronofogden, fast bilen inte stod på den personen.

Dock framkommer det inte att personen har sanering, endast skuld hos Kronofogden.
Nej, ingenting utmäts vid skuldsanering.

Edit:
Så vidare Du inte har skulder hos KFM som inte ingår i Din skuldsanering.

Tycker det är helt obegripligt varför ni skriver som ni gör i denna tråden.

Trådens frågeställning rör skuldsanering - då kan en bil inte utmätas (såvida man inte har skulder utanför skuldsaneringen).

Varför rör ni då till det hela och kapar tråden fullständigt med att blanda in vanliga utmätningar, jurister och beslagtagna bilar och därmed förvirrar läsare som kanske inte har stenkoll?
Det är ju därför det öppnas 20 trådar om samma sak hela tiden.

Detta rör skuldsanering och då bör resterande inlägg raderas för det är off topic.
Jag kan flytta ut en del inlägg... Det kom upp en annan fråga några inlägg in vilket kan skapa förvirring.

Ska även länka upp denna tråd då är det inte är helt tydligt i vanliga frågor tråden ang bil och löneutmätning vs skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp