Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering klar - omprövning

Vad är en normal ökning av inkomst under en fem års period? Min lön har ju ökat om jag jämför deklarationen från 2019 och den från 2023.
2-3% om året.

3500kr brutto per månad, på fem år. Normalt?
Det beror ju på hur mycket du tjänade från början. Men det låter helt normalt. Ta din lön och lägg på 4%. Upprepa så det blir lika många gånger som antal år din betalplan är. Jämför sen med din nuvarande lön. Om det inte avviker så mycket så är det okej.

Det går att begära omprövning efter sista fasen i skuldsaneringen.

Och hur vet man om det kommer in omprövningar?
Och vad för fel kan man ha gjort?
Lite märkligt att man får ett slutdatum men borgenärer kan driva det vidare efter en skuldsanering är klar.

Det får du veta när dom börjar med den, eller köra rättshaverivarianten och ringa och maila några gånger i veckan och kolla.

Å andra sidan är det kanske inte helt orimligt att borgenärerna har den möjligheten, i stället för att folk fuskar om saker.
Huvudsaken är ju att man blir blir av med betalningsansvaret.

Det får du veta när dom börjar med den, eller köra rättshaverivarianten och ringa och maila några gånger i veckan och kolla.

Å andra sidan är det kanske inte helt orimligt att borgenärerna har den möjligheten, i stället för att folk fuskar om saker.
Huvudsaken är ju att man blir blir av med betalningsansvaret.

Det går att begära omprövning efter sista fasen i skuldsaneringen.
Min skuldsanering har slutdatum 31 oktober.
Så den 1 november och framåt resten av mitt liv kan borgenärer skicka in omprövningar?

Om jag under 2025 tjänar väldigt mycket mer eller ärver pengar, då kan borgenärer "öppna" min avslutade skuldsanering från 2019 och få omprövning beviljad?

Man kan ju hoppas att detta inte är möjligt!
Ja. Låter himla märkligt men så tolkar jag vissa trådar och svar som jag fått/läst. Att borgenärer kan tex söka omprövning sista dagen i en skuldsanering och på grund av långa handläggningstider få en sådan beviljad flera månader efter en skuldsanering är klar.

Om jag under 2025 tjänar väldigt mycket mer eller ärver pengar, då kan borgenärer "öppna" min avslutade skuldsanering från 2019 och få omprövning beviljad?
Nej, det faller ju under punkten ökad betalningsförmåga som måste omprövas innan skuldsaneringen avslutas. Men andra punkter kan omprövas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp