Man skulle kunna säga att det inte finns någon utväg. Jag har 0kr över när allt är betalt och blir jag sjuk så räcker inte pengarna, då får min fru hjälpa till.
Extrajobb?
Man skulle kunna säga att det inte finns någon utväg. Jag har 0kr över när allt är betalt och blir jag sjuk så räcker inte pengarna, då får min fru hjälpa till.
Skrev det tidigare i tråden. 1.1M skuld samt 450k årsinkomst. Har vridit och vänt på varenda krona. Tagit extra helger för att få mer i OB i flera månader. Jag kan fortsätta så här och hoppas på en sanering eller släppa allt. Hur ser KF på att man släpper?Hur mkt är skulderna på och vad är din inkomst?
Finns inte annat att dra in på? Billigare boende eller ngt sånt om det blir avslag
Inga problem att släppa allt om det inte går, men blir det avslag så kan du bli sittande med löneutmätning många år innan du får sanering men är du beredd på det är det bara att släppa.Skrev det tidigare i tråden. 1.1M skuld samt 450k årsinkomst. Har vridit och vänt på varenda krona. Tagit extra helger för att få mer i OB i flera månader. Jag kan fortsätta så här och hoppas på en sanering eller släppa allt. Hur ser KF på att man släpper?
Det kan ju dock tala emot en sanering om hushållet har ekonomi att överleva. Som gifta så har ni ett ansvar mot varandra att hjälpas åt. Så har din fru 20,000 över varje månad så kommer den totala ekonomin i hushållet vara så pass bra att en skuldsanering kan bli svår.Man skulle kunna säga att det inte finns någon utväg. Jag har 0kr över när allt är betalt och blir jag sjuk så räcker inte pengarna, då får min fru hjälpa till.
1.1 miljon i blanco är inte rimligt med 450k brutto inkomst.Du har ändå en ganska ”rimlig” skuldsättning i förhållande till din årsinkomst -men allt här beror ju på vad för lön du har och inkomster/utgifter kalkylen. Så kan du se över om du till exempel kommer kunna ta samlingslån så småningom, eller om det går att kapa några utgifter? Utifrån skuldbördan sett till årsinkomst så bör det inte vara ohanterbart om du får ok lån och räntor.
Det stämmer inte helt faktiskt -det kan finnas säkerhetsklassade tjänster där man faktiskt är lagligt bunden till att informera sin arbetsgivare om risker föreligger, exempelvis ökad skuldsättning. I de flesta fall kan man undvika att avsluta anställningen just för att den anställda är ärlig om de ökade riskerna, och tvärtom avsluta den just för att den anställde inte varit det,Tvärtom vad alla andra säger här så behöver du absolut inte berätta för din chef.
Att bli uppsagd för att man har skulder känns också högst orimligt (tror inte ens det är lagligt?) Att man inte får en anställning är en sak, men att avsluta en befintlig fast anställning har jag aldrig hört talas om.
Det handlar ju inte bara om lånesumman, utan om vad det faktiskt kostar per månad i förhållande till inkomst.1.1 miljon i blanco är inte rimligt med 450k brutto inkomst.