Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering hos Kronofogden – vad händer efter ansökan?

Fick beslut i telefonen direkt, då jag senast sökte 2022 och inte dragit på mig mer skulder och skulderna hos kronofogden bara ökar. Har preliminärt att jag ska betala första gången i januari. Så har inledande.
Menar du att du sökte sanering 2022 och fått avslag och sökte nu på nytt?

Ja de kan man, skicka mail med diarienummer till kronofogden och att du vill återkalla ansökan har gjort de en gång innan.

är det någon mening att söka skuldsanering om man har relativt nya skulder, 6 månader? Räknar dom på när dom får in ansökan eller från att dom behandlar den vilket verkar ta 8 månader?

är det någon mening att söka skuldsanering om man har relativt nya skulder, 6 månader? Räknar dom på när dom får in ansökan eller från att dom behandlar den vilket verkar ta 8 månader?
Man kan alltid söka. Och får man avslag så har det gått rätt lång tid, så bara söka igen direkt.

Jag hade nya skulder än så.

Allt handlar om vilket humör din handläggare är på.

Jag hade nya skulder än så.

Allt handlar om vilket humör din handläggare är på.
Måste man låta allt gå till Kronofogden innan? Om de kanske föredrar det jämfört med om man tar något nytt lån. Jag försöker hålla mig flytande och vill inte låta något gå dit.

Måste man låta allt gå till Kronofogden innan? Om de kanske föredrar det jämfört med om man tar något nytt lån. Jag försöker hålla mig flytande och vill inte låta något gå dit.
Ingenting behöver vara hos kronofogden för att man ska kunna ansöka om skuldsanering.

Ni som fått skuldsanering, hur nya var era krediter? Jag menar det är många som ”måste” ta nya lån för att gå runt varje månad och då kanske man inte blir beviljad trots att man kanske egentligen är kvalificerad för sanering.

för mig är det inget spelande eller brottslighet eller annat sånt som gjort att skulderna uppstått.
Mitt senaste var 2 år när jag fick samtalet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp