Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering högre lön 2 månader

Hej! Haft skuldsanering nu i snart 3 månader. I beslutet står min inkomst=41.000 nu kommer jag 2 månader framöver att få 49.000 och 52.000 då jag får retroaktiv löneförhöjning och lite annat. Är det här något jag behöver söks omprövning för? Är det/månad eller årslön man kollar om man skulle tjänat mycket mer/mindre

Hej! Haft skuldsanering nu i snart 3 månader. I beslutet står min inkomst=41.000 nu kommer jag 2 månader framöver att få 49.000 och 52.000 då jag får retroaktiv löneförhöjning och lite annat. Är det här något jag behöver söks omprövning för? Är det/månad eller årslön man kollar om man skulle tjänat mycket mer/mindre
Det enkla svaret nej, man ser på totalen på året! Är det bestående så skall du söka omprövning inte annars!

Säger samma som ovan. inget som ska omprövas när man slår ut det förutsatt du har 41000+vanliga löneökningen resten av året.

Jag väntar besked på skuldsanering nu till sommaren. Halvåret som varit har jag jobbat mycket övertid för att få det ekonomiskt att gå bättre ihop och betala av privata lån, vilket betyder att jag haft betydligt högre lön än jag normalt har.

Om jag nu får skuldsan och säger att jag tjänar X men att jag genom mitt övertidsarbete faktiskt tjänat Y totalt detta år, hur förhåller man sig till det, eftersom jag inte kommer jobba någon övertid nästkommande år.

Jag väntar besked på skuldsanering nu till sommaren. Halvåret som varit har jag jobbat mycket övertid för att få det ekonomiskt att gå bättre ihop och betala av privata lån, vilket betyder att jag haft betydligt högre lön än jag normalt har.

Om jag nu får skuldsan och säger att jag tjänar X men att jag genom mitt övertidsarbete faktiskt tjänat Y totalt detta år, hur förhåller man sig till det, eftersom jag inte kommer jobba någon övertid nästkommande år.
Vilka pengar handlar det om?

Om man tjänar säg 20k mer på hela året än förra. Är det något de ser snett på?
Blir ju inte mkt per månad. Och så ska det dras skatt oxå på dessa 20 000 kr så det faktiska betalutrymmet blir inte mkt.

Jag var i samma sits men under telefonsamtalet förklarade jag att min uppgiva månadslön X är den som kommer att vara rätt framöver då behovet för övertid försvunnit. Detta var inga problem och min betalningsförmåga beräknades på inkomst X.

Så gjorde MIN handläggare iaf...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp