Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering - Glömt 2 skulder

Hejsan

Jag fick skuldsanering den 13 sep 2021..men glömde 2 krediter...men jag var inte så insatt i alla regler om skuldsanering..men jag får räkningar från dom 2 i nu...som jag betalar varje månad eftersom jag trodde jag måste betala dom för jag glömde ta med dom till KF...men det hade jag inte behövt göra..för dom fanns med innan jag sökte... så vad ska göra nu då...ska jag fortsätta att betala dom 2 räkningarna eller skita i det..Det gäller Tryggkredit o Fairlo...jag har mailat Tryggkredit o frågat dom om dom är medvetna om att jag skuldsanering förra veckan..men har inte fått svar i nu...

Peter

Det är deras fel att dom inte anmälde detta till skuldsaneringen mig veterligen så du är absolut inte skyldig att betala till dom.

Betala inte, hänvisa till ditt beslut om skuldsanering.

Best Regards
You snooze, you lose.

Fick svar från Tryggkredit nu

Hej Peter,

Vi verkar ej ha fått följande information. Vi har nu lagt ditt ärende som status skuldsanering.

Önskar dig en fin dag!

Fick svar från Tryggkredit nu

Hej Peter,

Vi verkar ej ha fått följande information. Vi har nu lagt ditt ärende som status skuldsanering.

Önskar dig en fin dag!

Kan du inte få tillbaka dom pengarna du har betalat under din skuldsanering?

Tror inte det

Fick svar igen från dom

Hej Peter

Tack för ditt meddelande.

Då du blev beviljad skuldsanering 2021 så har vi fört över din skuld till vårt inkassobolag Retriva som hanterar allt gällande skuldsaneringar för oss.

Önskar du kontakta dem kan du maila på info@retriva.se

Fick räkning från Retriva nu

FÖR KÄNNEDOM
Din kredit hos Tryggkredit/ Erik penser bank har idag lämnats till Kronofogdemyndigheten, enheten för summarisk
process, för en ansökan om betalningsföreläggande enligt tidigare utsänt inkassokrav.
I samband med att ärendet nu inges till Kronofogdemyndigheten för ansökan om betalningsföreläggande så tillkommer det
ytterligare 680,00 kronor i kostnader. Om Ni anser att kravet är oriktigt skall Ni till Kronofogdemyndigheten bestrida kravet skriftligen. Skulden till dags dato uppgår till 15 873,99 kr enligt nedan specifikation

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp