Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering fusk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har inte skrivit att det är olagligt. Jag menar precis vad jag skrev. OM hon är sambo men har uppgett att hon bor själv, bör hennes skuldsanering OMPRÖVAS.

Jag har inte skrivit något om att saneringen ska upphöra. Du kanske ska läsa igenom vad du svarar på.
Dessutom så lär den förmodligen förlängas inte upphävas

Personen kan ju omöjligt få igen dom pengarna om hen inte anmälde skulden när skuldsaneringen var ansökt om. Den chansen är ju borta.
Skulden verkar ju vara tvistig, då ingår den inte i skuldsaneringen.

Jag funderar lite kring huruvida man kan bli anhängiggjord i ärendet om man ändå har en skuld som är prekluderad, om det är nog för att kunna begära omprövning av skuldsaneringen.
Betalt Får man inte, då måste man få skuldsaneringen upphävd och sedan hålla koll om det blir en ny

@Insatt kanske är insatt på preklusion?

Senast ändrad:
Skulden verkar ju vara tvistig, då ingår den inte i skuldsaneringen.

Jag funderar lite kring huruvida man kan bli anhängiggjord i ärendet om man ändå har en skuld som är prekluderad, om det är nog för att kunna begära omprövning av skuldsaneringen.
Betalt Får man inte, då måste man få skuldsaneringen upphävd och sedan hålla koll om det blir en ny
Ja det är väl enda chansen att saneringen upphör och då kan ansöka hos kfm att få tillbaka pengarna.

Dessutom så lär den förmodligen förlängas inte upphävas
Sånt beror på omständigheterna, är det något dom man angett fel redan vid ansökan ligger ett upphävande inte så jättelångt bort.

Det finns inget olagligt här . Du kan inte bevisa att de delar på utgifterna om du inte bor med de eller nåt. Låter mest som att du är bitter (kanske med all rätt) att du inte får tillbaka dina pengar och nu vill sätta dit henne. Det kommer inte att funka. Det som KANSKE kan ses som olagligt är att han är skriven på en adress men bor hon henne. Även det är svårt att bevisa. Ska du fota de varje kväll när de ska lägga sig? Är det bara jag som inte förstår vad TS ska göra och vad hen ska gå ut av detta?
jag tycker du ska ta det med pengarna med henne igen istället för att försöka förstöra för henne och hennes pojkvän. Vem är denna tjej till dig om man får fråga? Vän? Ex? Moster?

Jag har inte skrivit att det är olagligt. Jag menar precis vad jag skrev. OM hon är sambo men har uppgett att hon bor själv, bör hennes skuldsanering OMPRÖVAS.

Jag har inte skrivit något om att saneringen ska upphöra. Du kanske ska läsa igenom vad du svarar på.
Ingenting kommer verken omprövas eller upphävas. På vilka grunder och vilka bevis menar du?

Det finns inget olagligt här . Du kan inte bevisa att de delar på utgifterna om du inte bor med de eller nåt. Låter mest som att du är bitter (kanske med all rätt) att du inte får tillbaka dina pengar och nu vill sätta dit henne. Det kommer inte att funka. Det som KANSKE kan ses som olagligt är att han är skriven på en adress men bor hon henne. Även det är svårt att bevisa. Ska du fota de varje kväll när de ska lägga sig? Är det bara jag som inte förstår vad TS ska göra och vad hen ska gå ut av detta?
jag tycker du ska ta det med pengarna med henne igen istället för att försöka förstöra för henne och hennes pojkvän. Vem är denna tjej till dig om man får fråga? Vän? Ex? Moster?
Fuskas det skall det ju avslöjas.

Vad händer när folk fuskar i dessa lägen? Förstår ni inte det?

Förlusterna för borgenärerna får ju vi andra betala genom höjd ränta och avgifter.

Fattar att skuldsanering är tufft men de flesta har satt sig i skiten själv och det är ju lyx att få en andra chans istället för att sitta fast i utmätning.

Att då fuska är förbannat dåligt.

Behålla skatten och betalningsfritt 2 av 12 månader per år.

LYX!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp