Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering fusk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så Olagligt om de bor tillsammans menar du? Så pojkvännen ska åka ditt för detta? Och om deras överenskommelse är att hon betalar för sitt och han för sitt även om de kanske bor tillsammans så är det olagligt och hennes skuldsanering skall upphöra?
Det är han som begår brottet, inte hon.

Men om pojkvännen i princip bor hos henne och betalar halva hyran så ska dom ju egentligen anses vara sambos och hennes beslut i skuldsaneringen bör omprövas för att hon då kan betala mer.
Samma fråga till dig.
Så Olagligt om de bor tillsammans menar du? Så pojkvännen ska åka ditt för detta? Och om deras överenskommelse är att hon betalar för sitt och han för sitt även om de kanske bor tillsammans så är det olagligt och hennes skuldsanering skall upphöra?

Svara
Anmäl •••

Är det inte pojkvännen som borde åka dit för det?
Kan ha missförstått vem som var vem i sammanhanget. Den som flyttat in hos den andra och nu verkar hyra ut sin bostad(vilket inte spelar någon roll) är den som begår brott. Orkar inte kolla om medhjälp till det är straffbart.

Så som hon har gjort rätt gentemot honom?

Det har hon inte, om man ska lite på TS historia.

Så det här är en "tillbaka"-kaka menar du? Rena rama sandlådenivån.

TS borde lägga energin på att få igen sina 50k istället. Det får hon inte genom att anmäla personen.

Hahahha skojar du? Är det olagligt för hon skaffat pojkvän och när de äter så bjuder han på maten? så hennes skuldsanering ska omprövas varje gång hon skaffar pojkvän?
De är sambos.

Nej jag menar att det var inte riktigt så det skrevs, det var därför jag skrev just det.

TS borde lägga energin på att få igen sina 50k istället. Det får hon inte genom att anmäla personen.
Var och en får stå för sitt.

Personen kan ju omöjligt få igen dom pengarna om hen inte anmälde skulden när skuldsaneringen var ansökt om. Den chansen är ju borta.

Samma fråga till dig.

Svara
Anmäl •••

Jag har inte skrivit att det är olagligt. Jag menar precis vad jag skrev. OM hon är sambo men har uppgett att hon bor själv, bör hennes skuldsanering OMPRÖVAS.

Jag har inte skrivit något om att saneringen ska upphöra. Du kanske ska läsa igenom vad du svarar på.

Personen kan ju omöjligt få igen dom pengarna om hen inte anmälde skulden när skuldsaneringen var ansökt om. Den chansen är ju borta.
Sant, lite tråkigt om ts inte visste om att vännen fått inledande då hon uppenbarligen inte uppgett att hon var skyldig ts pengar och sen fått en skuldsanering som vunnit laga kraft.
Jag förstår att ts är frustrerad då hon väntat på att få tillbaka pengarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp