Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering frågor efter inledande

Menar andra omständigheter, förstår att det blir avslag om man inte betalar.

Det kan tex vara uppgifter som inte stämmer med ansökan, finns så många olika anledningar till avslag att det blir omöjligt att svara på vad det är som avgör eftersom alla ansökningar är unika.

Skulle vara intressant att veta vad handläggaren utreder innan förslaget kommer, hur nya lånen är osv borde ju visa sig när borgenärerna blir varse om inledande. Vet inte hur vanligt ett avslag på för nya lån är efter att förslaget skickats ut men skulle som sagt vara intressant att vet.

Det var konstigt för att handläggaren ringar alltid före ett beslut och ställer några kontroll frågor och så brukar man få ett svar några dagar efteråt via Kivra om ett inledande skuldsanering
Stämmer ej. Jag har inte heller pratat med min handläggaren. Fick dock samtal från kronofogden från en utredare som frågade lite frågor och sa att det inte han som ska jobba med mitt ärande utan jag kommer få en handläggaren. Inledande beslut kom 2 veckor senare. Nu har det gått en månad men förfarande ingen samtal från handläggaren.

Är det vanligt att KF kontrollerar ens bankkonto under inledande sanering?

Har inte fått en enda fråga heller. Sen kom betalplan som jag godkände o efter det fick jag beslutad skuldsanering.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp