Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering för både makar/sambor

Hej
Jag har en fråga
Jag och maken har både ansökt om skuldsanering och jag undrar om man har en större chans att få beviljat eller om det kvittar
Bakgrunden
1,8 miljoner skuld
Ej spel/skatt
Sista lån taget augusti 2023
Ansökt skusan december 2023
Inväntar inledande

Det kvittar skulle jag säga. Varje ansökan behandlas individuellt.

Hej
Jag har en fråga
Jag och maken har både ansökt om skuldsanering och jag undrar om man har en större chans att få beviljat eller om det kvittar
Bakgrunden
1,8 miljoner skuld
Ej spel/skatt
Sista lån taget augusti 2023
Ansökt skusan december 2023
Inväntar inledande
Man kan ju inte söka gemensamt så det är ju bara individuellt. Sista lånet taget 4 månader innan ansökan kan ju stoppa det rejält beroende på vad det var för lån och ifall det bara var ett med

Man kan ju inte söka gemensamt så det är ju bara individuellt. Sista lånet taget 4 månader innan ansökan kan ju stoppa det rejält beroende på vad det var för lån och ifall det bara var ett med
Det var en omförhandling för att lösa dyra krediter. Vi har sålt av grejer och lyckades släcka hela 4 krediter varav alla var de sista. Men ja, räknar inte med att saneringen blir beviljat

Det var en omförhandling för att lösa dyra krediter. Vi har sålt av grejer och lyckades släcka hela 4 krediter varav alla var de sista. Men ja, räknar inte med att saneringen blir beviljat
Bra att det var samlingslån men efter som ni ansökte direkt efter så kommer dem nog ser det som att "varför tog du det lånet när du visste att det inte skulle gå att betala tillbaka?"
Du har 1.8 miljoner lån själv? hur mkt har din partner?

Bra att det var samlingslån men efter som ni ansökte direkt efter så kommer dem nog ser det som att "varför tog du det lånet när du visste att det inte skulle gå att betala tillbaka?"
Du har 1.8 miljoner lån själv? hur mkt har din partner?
Nej vi har 1,8 tillsammans fördelat på 20+ lån/krediter.
men jag räknar som sagt inte med att det går.
lär behöva ansöka igen efter sommaren

Nej vi har 1,8 tillsammans fördelat på 20+ lån/krediter.
men jag räknar som sagt inte med att det går.
lär behöva ansöka igen efter sommaren
Kan ju bli problem då eftersom det räknas inviduellt. Står en på 600.000 och den andre på resten så blir det kanske svårt att den med mindre får igenom det.

Kan ju bli problem då eftersom det räknas inviduellt. Står en på 600.000 och den andre på resten så blir det kanske svårt att den med mindre får igenom det.
Vi har ganska exakt 50/50. Men kan bara hoppas.
kan iaf inte betala 35 tkr/månaden på lånen. Vi bor i hyresrätt och har en hög hyra och har inga andra tillgångar.
skuldrådgivaren trodde att vi kan få skusa eftersom vi har barn också.
men kan bara hålla tummarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp