Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, fått inledande!

Jag fick beslut om skuldsanering 7/5, inga invändningar sedan dess. Innebär det att beslutet vunnit laga kraft nu? Har ju gått 3 veckor så i mina beräkningar borde det vara så
Ja, grattis!

Jag fick beslut om skuldsanering 7/5, inga invändningar sedan dess. Innebär det att beslutet vunnit laga kraft nu? Har ju gått 3 veckor så i mina beräkningar borde det vara så
Ja då är det klart stort grattis! ^^

Japp. Helt riktigt. Grattis

Ja om inte en överklagan stämplats in på något kontor och är i postgång

När nollas skuldsaldot på KFM är det när man får beslut eller när det vunnit laga kraft?

Idag fick jag info om att ett av inkassobolagen jag har skuld hos gjort en kreditupplysning på mig, är detta vanligt under skuldsanering? Jag har precis blivit beviljad sanering så kan tycka att det är lite väl tätt inpå..

Idag fick jag info om att ett av inkassobolagen jag har skuld hos gjort en kreditupplysning på mig, är detta vanligt under skuldsanering? Jag har precis blivit beviljad sanering så kan tycka att det är lite väl tätt inpå..
Ja det är ett vanligt tillvägagångssätt under skuldsanering.Dem tar kreditupplysningar för att se att du inte ökat din inkomst markant i åtanke att se om dom ska skicka in en eventuell omprövning av din skuldsanering.

Åh vad glad jag blev idag, fick nyss besked om inledande.
Lite skavanker att fixa (fel beräknad betalutrymme eftersom hen tog genomsnittlig skattad inkomst och den är lite skev) men inledande och det känns som om jag sedan årtal kan andas djupt för första gången. Ska börja betala i maj.
Missat samtal i morse kl 8. Lyckades få tag i nya handläggaren. Hen ville stämma av en sak bara. sen kom "Vad bra, då skickar jag ut betalförslag idag eller imorgon och så rullar vi på." ett steg närmare.
Saneringens betalplan sätter i gång i september t.o.m april 2029. fram tills dess betalar jag enligt inledande plan.
Betalar av 76% av skulderna eftersom räntan är så hög. Tack och lov vet jag redan hyran för nästa år så vi behöver inte dansa omkring utan hen kunde direkt lägga upp den summan.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp