Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, fått inledande!

Om inte, tänk dig konstanta inflödet av antalet omprövningar annars!
Ouuuuccchhhh! :oops:
tänker mer om hur hårda dom är..

om jag skulle få en ökning på Hyran i Janurai och gör en omprövning.

sedan i april får jag en löneökning , vill dom att man inte ska ompröva då ?

tänker mer om hur hårda dom är..

om jag skulle få en ökning på Hyran i Janurai och gör en omprövning.

sedan i april får jag en löneökning , vill dom att man inte ska ompröva då ?
Du ska inte ompröva för normala årliga löneökningar. Det är om ditt betalutrymme ökar med 4000-5000 kr (alltså netto) du behöver ompröva.

Du ska inte ompröva för normala årliga löneökningar. Det är om ditt betalutrymme ökar med 4000-5000 kr (alltså netto) du behöver ompröva.
så skulle jag få ca 750kr ökning per år , en total ökning på 3750 efter 5 år, så får jag alltså behålla ca 3000 kr mer än vad som är beräknat i Betalplanen ?

så skulle jag få ca 750kr ökning per år , en total ökning på 3750 efter 5 år, så får jag alltså behålla ca 3000 kr mer än vad som är beräknat i Betalplanen ?
Ja. Om du så skulle få en ökning på 750 kr/mån brutto så är det inget som ska omprövas. Och tillägg att omprövning är när ditt betalutrymme netto varaktigt ökar med 4000-5000 kr, alöltså inte om du någon månad skulle få några tusen extra.

Ja. Om du så skulle få en ökning på 750 kr/mån brutto så är det inget som ska omprövas. Och tillägg att omprövning är när ditt betalutrymme netto varaktigt ökar med 4000-5000 kr, alöltså inte om du någon månad skulle få några tusen extra.
men jag tänker om jag skulle få ca 750-1000 kr varje år. och får ut 3000 kr extra varje månad sista året...

men jag tänker om jag skulle få ca 750-1000 kr varje år. och får ut 3000 kr extra varje månad sista året...
Sista året lär oxå mkt annat ha ökat i kostnader plus att förbehållsbeloppet är högre vid en omräkning av betalplan så ditt faktiska betalutrymme kanske är på sin höjd 1500-2000 kr. Inget att ompröva för. Jag låg nog på +4000 brutto/mån sista året i min sanering.

Sista året lär oxå mkt annat ha ökat i kostnader plus att förbehållsbeloppet är högre vid en omräkning av betalplan så ditt faktiska betalutrymme kanske är på sin höjd 1500-2000 kr. Inget att ompröva för. Jag låg nog på +4000 brutto/mån sista året i min sanering.
okej tack för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp