Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, fått inledande!

Att betalningarna räknas av mot kapitalskulden. Räntan kommer fortsätta ticka på om det skulle vara så att din sanering av någon anledning skulle avslutas. Då skulle du få tillbaka alla skulder plus all ränta som lagts på.

Om man delar en skuld med en annan och har skuldsanering. Då tickar räntan på skulden och oftast äter räntan upp det kfm betalar in varje år. Skulden i sig minskar ingenting. Kan man efter avslutad sanering begära att det kfm har betalat in ska räknas av på skulden?

Säg att man har en skuld på 600 tusen. Kfm betalar in 30 000 kr varje år på denna skuld. På fem år har skulden betalats ned med 150 000 kronor men dessa 150 000 kr har ätits upp av räntan. När medlåntagare tar över skulden så är den fortsatt på ursprungsbeloppet 600 tusen + ränta. Där borde man kunna begära att 150 000 kr SKA räknas av och att då medlåntagare har 450 000 kr att betala av och inte 600 000 plus ränta.

Beror ju lite på hur många % av skulden de får tillbaka via saneringen hur mkt det minskar. Någon som har 0-plan, där minskar ju inte skulden alls.
Måste erkänna-det är bara en sak jag fattar-jag fattar ingenting!

Om man delar en skuld med en annan och har skuldsanering. Då tickar räntan på skulden och oftast äter räntan upp det kfm betalar in varje år. Skulden i sig minskar ingenting. Kan man efter avslutad sanering begära att det kfm har betalat in ska räknas av på skulden?

Säg att man har en skuld på 600 tusen. Kfm betalar in 30 000 kr varje år på denna skuld. På fem år har skulden betalats ned med 150 000 kronor men dessa 150 000 kr har ätits upp av räntan. När medlåntagare tar över skulden så är den fortsatt på ursprungsbeloppet 600 tusen + ränta. Där borde man kunna begära att 150 000 kr SKA räknas av och att då medlåntagare har 450 000 kr att betala av och inte 600 000 plus ränta.
Räknar de av inbetalningarna mot kapitalskulden så minskar den ju trots allt trots räntan som tickar på. Kolla kapitalskulden, hur den minskar. Har de räknat av mot kapital så ska ju kapitalskulden ha minskat med 150 000 kr. Räknar de av alla inbetalningar mot ränta, ja då minskar ju inte kapitalskulden så klart.
Tror inte man kan begära nått men det går väl alltid föra en diskussion.

Hej

idag fick jag min lönespec... Fick bonus på10619 och en semesterdag betalt totalt 12563kr och jag betalar en engångtabell skatt på 34% dvs 4271 kr och har alltså kvar 8292 kr, vad hade ni gjort med denna summa ?

låta det va eller ompöva ?

Hej

idag fick jag min lönespec... Fick bonus på10619 och en semesterdag betalt totalt 12563kr och jag betalar en engångtabell skatt på 34% dvs 4271 kr och har alltså kvar 8292 kr, vad hade ni gjort med denna summa ?

Låtit det vara. Är ju ingen stadigvarande ökning o som engångsutb inte speciellt stor. Slår du ut det på 12 månader så blir det inte många kronor.
Jag brukade få semesterdagar utbetalda i febr under min sanering. Inget jag omprövade för.

Låtit det vara. Är ju ingen stadigvarande ökning o som engångsutb inte speciellt stor. Slår du ut det på 12 månader så blir det inte många kronor.
Jag brukade få semesterdagar utbetalda i febr under min sanering. Inget jag omprövade för.
ok tack

Hej

Gör du omprövning på grund av räntor på din deklaration så kanske dom undrar vad dessa pengar är också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp