Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, fått inledande!

Jag väntar fortfarande beslut! Betalplan först början på december! Skickade förra veckan och de delgiver borgenärerna och fick räkna om min betalplan! Får se vad som händer!
Hoppas du får beslut snart! Undrar ang ändring av betalplan?

Har en fråga då min hjärna går på högvarv nu under mitt inledande. Jag var inne på mina sidor på kfm nu och ser att flera inkassobolag dragit tillbaka mina skulder som de tidigare skickat dit. När jag går in på dem står det noterat ”avslutad”.

jag blir lite nojig när jag ser detta eftersom detta skett efter mitt beslut om inledande, brukar det gå till så här? Varför drar de tillbaka skulderna?

Har en fråga då min hjärna går på högvarv nu under mitt inledande. Jag var inne på mina sidor på kfm nu och ser att flera inkassobolag dragit tillbaka mina skulder som de tidigare skickat dit. När jag går in på dem står det noterat ”avslutad”.

jag blir lite nojig när jag ser detta eftersom detta skett efter mitt beslut om inledande, brukar det gå till så här? Varför drar de tillbaka skulderna?
Ja det är inget konstigt. Får du beslut på sanering kommer det nollas helt hos KFM. Är ju ingen vits för bolagen att ha skulderna hos KFM då de inte kan driva in dem under en sanering. Och det kostar väl vad jag förstår för bolagen att ha dem där.

Liten fråga, idag fick jag förslag om skuldsanering och en betalplan med start i maj, innebär det att jag inte betalar något fram till dess eller ska jag fortfarande betala in enligt inledande beslut? Min handläggare hade gått för dagen och det var inte helt tydligt i brevet jag fick

Liten fråga, idag fick jag förslag om skuldsanering och en betalplan med start i maj, innebär det att jag inte betalar något fram till dess eller ska jag fortfarande betala in enligt inledande beslut? Min handläggare hade gått för dagen och det var inte helt tydligt i brevet jag fick
Du fortsätter betala enl inledandebeslutet fram till maj.

Kan man ändra beslut under en pågende skuldsanering?

Jag har ett inkasso som sa "vi godkänner sanering och avskriver skulderna om sanering görs på sju och inte fem år".

Kan kf. och jag möta detta under pågende skuldersanering? Att förlänga min sanering till sju och inte fem år?

Jag har också skriftligt på det här att dom sa "sju år och vi skriver av skulderna".

Jag har ett inkasso som sa "vi godkänner sanering och avskriver skulderna om sanering görs på sju och inte fem år".

Kan kf. och jag möta detta under pågende skuldersanering? Att förlänga min sanering till sju och inte fem år?

Jag har också skriftligt på det här att dom sa "sju år och vi skriver av skulderna".
Varför skulle du vilja göra det?

Men skulderna försvinner när du är klar med saneringen (efter 5 år alltså)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp