- Meddelanden
- 1 857
- Mottagna reaktioner
- 890
- Poäng
- 747
Håller med dig om handläggare. Jag har totalt ansökt tre gånger.Nu menar jag inte att TS ska söka för det är en specifik situation då den här personen redan haft sanering
Men det handlar otroligt mycket också om vilken handläggare du kom till.
Jag ansöker om skuldsanering första gången med en ganska låg skatteskuld på typ 30 000 - tokavslag.
Söker skuldsanering en andra gång - nu hade jag två skatteskulder på ca 50.000 - tokavslag.
Söker skuldsanering en tredje - nu hade skatteskulden och skulden till försäkringskassan hamnat på någon hundra tusen, minns inte exakt står i den andra tråden - beviljad direkt....
Så det fattas ju en rad godtyckliga beslut på myndigheten vilket gör att det blir rimligt att söka om och om igen och då kan du också förvänta dig annorlunda resultat.t
Första gången fick jag inledande skuldsanering och sen nej pga att en skuld va lite nyare.
Andra och tredje gången fick jag tokavslag. Så jag har nu get upp lite. Senast jag ansökte var för ca 1 år sedan.
Första gången tycker jag att jag inte förtjänade det då spelmissbruket var så färskt.
Men nu tycker jag att jag är redo. Jag går på spelbehandling och läkare varje vecka och har gjort det 1 år och 2 månader. Jag har slutat låna pengar, spela osv.
Men jag vet inte när rätt tillfälle är att jag ansöker om skuldsanering igen. Skuldsanering är min enda chans att bli en vanlig människa igen.
Så TS jag tror det blir svårt att få det en andra gång. Jag tycker själv det är svårt att få första gång.