Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering en andra gång.

Nu menar jag inte att TS ska söka för det är en specifik situation då den här personen redan haft sanering

Men det handlar otroligt mycket också om vilken handläggare du kom till.

Jag ansöker om skuldsanering första gången med en ganska låg skatteskuld på typ 30 000 - tokavslag.
Söker skuldsanering en andra gång - nu hade jag två skatteskulder på ca 50.000 - tokavslag.
Söker skuldsanering en tredje - nu hade skatteskulden och skulden till försäkringskassan hamnat på någon hundra tusen, minns inte exakt står i den andra tråden - beviljad direkt....

Så det fattas ju en rad godtyckliga beslut på myndigheten vilket gör att det blir rimligt att söka om och om igen och då kan du också förvänta dig annorlunda resultat.t
Håller med dig om handläggare. Jag har totalt ansökt tre gånger.
Första gången fick jag inledande skuldsanering och sen nej pga att en skuld va lite nyare.
Andra och tredje gången fick jag tokavslag. Så jag har nu get upp lite. Senast jag ansökte var för ca 1 år sedan.
Första gången tycker jag att jag inte förtjänade det då spelmissbruket var så färskt.
Men nu tycker jag att jag är redo. Jag går på spelbehandling och läkare varje vecka och har gjort det 1 år och 2 månader. Jag har slutat låna pengar, spela osv.
Men jag vet inte när rätt tillfälle är att jag ansöker om skuldsanering igen. Skuldsanering är min enda chans att bli en vanlig människa igen.

Så TS jag tror det blir svårt att få det en andra gång. Jag tycker själv det är svårt att få första gång.

…. och sedan klagar vi över dyra myndighetskostnader och höga skatter. VI är det offentliga, det finansieras av oss alla. Då tycker jag nog att åtminstone ett mellanting där medborgarna agerar med sunt förnuft (t.ex. inte skickar in 150 mail om samma fråga till en myndighet bara för att man inte får svar på några timmar) och att myndigheterna gör sitt bästa att supportera är i sin ordning -men ska de anställa x fler resurser bara för att folk inte kan/vill ta till sig tydliga instruktioner tex, eller för att de inte kan acceptera ett negativt beslut och därför söker om och om igen (talar inte bara om skuldsanering utan alla typer av myndighetsbeslut). Det är inte så enkelt att bara ”anpassa sig” för det offentliga -då kommer vi snart behöva skatter på det tredubbla och det tror jag ingen vill heller bara för att man ska kunna tex få svar snabbare på sin skuldsanerinsgansökan.
Man ska kanske ta hand om skattepengar på bättre sätt, prioritera bättre. Myndigheterna finns för vår skull och inte tvärtom. Jag tycker fortfarande att de ska anpassa sig till oss inte vi till dem,och att det finns folk som missbrukar, fördröjer med onödiga ansökningar osv-det har alltid funnits och kommer alltid finnas. Tycker inte alls det är okej att man måste vänta i telefon en timme för att få svar från en statlig myndighet och det händer att man blir frånkopplad till slut. Där jag jobbar ställer man krav på mig (och andra naturligtvis)och jag förstår det.

Man ska kanske ta hand om skattepengar på bättre sätt, prioritera bättre. Myndigheterna finns för vår skull och inte tvärtom. Jag tycker fortfarande att de ska anpassa sig till oss inte vi till dem,och att det finns folk som missbrukar, fördröjer med onödiga ansökningar osv-det har alltid funnits och kommer alltid finnas. Tycker inte alls det är okej att man måste vänta i telefon en timme för att få svar från en statlig myndighet och det händer att man blir frånkopplad till slut. Där jag jobbar ställer man krav på mig (och andra naturligtvis)och jag förstår det.

Exakt så.
Vad är nästa steg liksom att folk inte ska göra en polisanmälan för att det är så långa handläggningstider hos polismyndigheten?

Vi har världens högsta skatter (typ) men det är kö i vården, kö hos polisen, kö hos Kronofogden kö överallt. Årslånga köer.

Exakt så.
Vad är nästa steg liksom att folk inte ska göra en polisanmälan för att det är så långa handläggningstider hos polismyndigheten?

Vi har världens högsta skatter (typ) men det är kö i vården, kö hos polisen, kö hos Kronofogden kö överallt. Årslånga köer.
Och man löser inte allt genom pengar (att höja skatterna).Det måste finnas andra sätt ibland också-Sverige är ändå ett av världens rikaste länder. Hur ska man lösa olika problem utan att bara pumpa in pengar och höja skatterna -det är inte mitt och ditt problem finns folk som får betalt för det (mycket bra betalt).Det är politikerna som ska lösa olika problem som förekommer i ett samhälle, att höja skatterna kan alla, man behöver inte vara speciellt smart för det.

Jag tycker absolut att man skulle kunna ta hand om skattepengar betydligt bättre, men det ena utesluter inte det andra. Så länge folk inte också tar medborgaransvar så kommer vi/myndigheterna aldrig kunna keep up och hjälpa till att lösa problemen. Det är lite som att ”folk vandaliserar/klottrar på offentliga utrymmen, har alltid gjort det, därför har jag rätt att göra det och jag bryr mig inte om att det kostar samhället miljontals kronor att underhålla -det är deras jobb och de ska göra det snabbt också.

Man KAN faktiskt försöka vara en ok människa och ta eget ansvar också så länge man kan -så kan staten fokusera på de som faktiskt inte klarar av det själva på grund av olika psykiska eller fysiska svårigheter som aldrig kommer vara kapabla. Ett litet exempel -man behöver inte vänta till sista dagen med att deklarera och sen ringa ner Skatteverket för att sajten kraschat.

Haha, ja det är inte riktigt så det funkar, att kfm väljer på de 2 alternativen
Jaså? Oavsett var det inte helt det jag skrev tänker jag? Tyckte mest att jag skrev att "eller tänker han ..." så även om det inte är de valen Kronofogdemyndigheten står mellan, så likväl är det så personen tänker på det sättet. Då är det ju ändå det som ligger till grund för att ansökan skickas in.
(Sen ifall Kronofogdemyndigheten väljer A eller B så kommer det så klart få påverkan på ett sätt eller annat. För att ett beslut får till följd att kötiderna minskar eller vice versa, behöver inte de tankarna finnas eller ligga till grund för några beslut.)

Jaså? Oavsett var det inte helt det jag skrev tänker jag? Tyckte mest att jag skrev att "eller tänker han ..." så även om det inte är de valen Kronofogdemyndigheten står mellan, så likväl är det så personen tänker på det sättet. Då är det ju ändå det som ligger till grund för att ansökan skickas in.
(Sen ifall Kronofogdemyndigheten väljer A eller B så kommer det så klart få påverkan på ett sätt eller annat. För att ett beslut får till följd att kötiderna minskar eller vice versa, behöver inte de tankarna finnas eller ligga till grund för några beslut.)

Man får inte skuldsanering för att man skickar in en massa ansökningar och skapar väntetider.

Man får inte skuldsanering för att man skickar in en massa ansökningar och skapar väntetider.
Men det förändrar ju inte hur den personen tänker eller hur hade du tänkt göra det? Så att det inte påverkar beslutet ändrar ju fortfarande inte personens val att skicka in igen i mitt exempel.

Men det förändrar ju inte hur den personen tänker eller hur hade du tänkt göra det? Så att det inte påverkar beslutet ändrar ju fortfarande inte personens val att skicka in igen i mitt exempel.
Ingen aning vad du menar. Blir säkert bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp