Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering eller skattejämnkning

Tjoho,

Nu behöver jag er hjälp!

Överskott av tjänst 286 200 kr
Taxerad förvärvsinkomst 286 100 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 126 400 kr

23.4 i uc risk 10ff
Alla försvinner från aug-dec

Detta är min verklighet just nu, jag vill samla lånen men går de jämnka de med skatten men syns de på uc? Eller ska man ansöka om skuldsanering?

Hur mkt skatt drar dom när man jåmnkar? Och syns de på uc när rr uppdateras?

Hur mycket lån har du? Omöjligt att svara på din fråga utan att veta det...

Jag förstår inte riktigt frågan. Jämkning eller skuldsanering?? Skuldsanering söker du om du ser att du när du har gjort allt inte kommer att kunna betala dina skulder under överskådlig tid. Jämkning söker du om betalar för mycket skatt och vill behålla den när du får lön istället för att få tillbaka på skatten efter deklarationen. Går liksom inte att välja emellan.

@Elsin det dras skatt efter de uppgifter du lämnar om det godkänns. Uc påverkas inte alls då slutskatten blir samma.

@Elsin det dras skatt efter de uppgifter du lämnar om det godkänns. Uc påverkas inte alls då slutskatten blir samma.
Ok, tänkte om de hade påverkat underskottet så man hade fått bättre uc betyg då mitt underskott är rätt högt! Funderar på att skicka en skuldsanerings ansökan men är rädd att få avslag

Ok, tänkte om de hade påverkat underskottet så man hade fått bättre uc betyg då mitt underskott är rätt högt! Funderar på att skicka en skuldsanerings ansökan men är rädd att få avslag

Underskottet är samma även om du jämkar. Jämkning handlar om att antingen får du en skatteåterbäring per år eller så får du högre nettolön varje månad och typ ingen återbäring

Din situation låter väl inte jätteorimlig att få till, vänta ut ff, sänk kankse underskott tillfälligt i deklarationen så är det nog görbart.

Din situation låter väl inte jätteorimlig att få till, vänta ut ff, sänk kankse underskott tillfälligt i deklarationen så är det nog görbart.
Ja, känns som att jag kommer få betala på mina lån 15 år till då hade jag kunnat tänka mig att leva snålt och lära mig något av det och bli skuldfri om fem år. Går back något extremt nu. Alla mina ff försvinner i november och deklarationen är ju redan gjord

Ja, känns som att jag kommer få betala på mina lån 15 år till då hade jag kunnat tänka mig att leva snålt och lära mig något av det och bli skuldfri om fem år. Går back något extremt nu. Alla mina ff försvinner i november och deklarationen är ju redan gjord

Går att göra om deklarationen, bara att logga in och ändra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp