Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering eller skatteåterbäring

Min ansökan om skuldsanering är nu framme i kön och handläggning är påbörjad för andra gången. Dock har jag förstått när jag läst här inne att jag inte kommer få behålla skatteåterbäringen ganska stor 45 tusen om jag får inledande igen? Sist fick jag avslag dec 22 på att de ansåg att vissa skulder uppkomna 22 stämmer inte samt att vissa andra var för nya. Så rädd att de ska göra samma bedömning igen och att jag ev förlorar skatten samt att jag ändå inte får skuldsanering i slutänden. Nu tvekar jag inför att ringa upp handläggaren som sökt mig med anledning av skuldsaneringen. Hur hade ni gjort? Jag behöver verkligen skatten till reparation av bil och tandläkare.

Min ansökan om skuldsanering är nu framme i kön och handläggning är påbörjad för andra gången. Dock har jag förstått när jag läst här inne att jag inte kommer få behålla skatteåterbäringen ganska stor 45 tusen om jag får inledande igen? Sist fick jag avslag dec 22 på att de ansåg att vissa skulder uppkomna 22 stämmer inte samt att vissa andra var för nya. Så rädd att de ska göra samma bedömning igen och att jag ev förlorar skatten samt att jag ändå inte får skuldsanering i slutänden. Nu tvekar jag inför att ringa upp handläggaren som sökt mig med anledning av skuldsaneringen. Hur hade ni gjort? Jag behöver verkligen skatten till reparation av bil och tandläkare.
Det där är en dj*la balansgång....
Det kan ses som något riktigt negativt om du undanhåller detta från KFM under processen.
Samtidigt så måste man ha mänsklig förståelse för personliga behov ty tandläkare osv.
Jag (personligen) hade nog "fegat" och pratat med KFM om situationen.

Bättre du är ärlig. Det gynnar dej i kommande beslut. Dessutom har KFM koll på om/att du får tillbaka på skatten. Så var det för mej iaf. Men du kan ju säga att du har saker du behöver fixa så får du höra hur dom tänker.

Har inte för avsikt att undanhålla ngt mer tankar om att återta ansökan avseende skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp