Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering eller självmord...

Jag köper allt du skriver bortsett från att du säger att självmord är ett alternativ.
Sluta med det för självmord är inget alternativ man har om inget annat fungerar.
Att vara suicidal är enda alternativet för de som är där så det du skriver är för mig hot.
Jag förstår att du har det tufft och lider med dig. Sök skuldsanering och får du inte det så får du hitta andra vägar.
Har du tagit hjälp av budget och skuldrådgivare.?

Detta blev verkligen felformulerat och det var verkligen inte meningen att säga att självmord är ett alternativ.
Detta ber jag direkt om ursäkt för och har redigerat meddelandet.

Detta blev verkligen felformulerat och det var verkligen inte meningen att säga att självmord är ett alternativ.
Detta ber jag direkt om ursäkt för och har redigerat meddelandet.
Jag trodde att jag svarade trådskaparen.

Jag trodde att jag svarade trådskaparen.

Var mitt inlägg du citerade, trodde du reagerade på denna mening som jag ändrade.
Föstog inte först heller vad du syftade på.

"Allt är värt att prova före självmord och det kan även finnas andra lagstöd för detta."

Jag köper allt du skriver bortsett från att du säger att självmord är ett alternativ.
Sluta med det för självmord är inget alternativ man har om inget annat fungerar.
Att vara suicidal är enda alternativet för de som är där så det du skriver är för mig hot.
Jag förstår att du har det tufft och lider med dig. Sök skuldsanering och får du inte det så får du hitta andra vägar.
Har du tagit hjälp av budget och skuldrådgivare.?

Ett hot riktat emot vem? Staten?
Jag menar bara att efter så många år av lidande och ändå ganska tappra försök att ordna upp saker så ser jag ingen ljusning. Ska jag fortsätta leva bara för att ”det känns bättre så”?

Jag är på riktigt på bristningsgränsen och har länge planerat min död den dag då allt faktiskt skiter sig på riktigt. Tro mig. Jag har kämpat och vill inget annat än att leva.

Bara livet sett annorlunda ut...

Ett hot riktat emot vem? Staten?
Jag menar bara att efter så många år av lidande och ändå ganska tappra försök att ordna upp saker så ser jag ingen ljusning. Ska jag fortsätta leva bara för att ”det känns bättre så”?

Jag är på riktigt på bristningsgränsen och har länge planerat min död den dag då allt faktiskt skiter sig på riktigt. Tro mig. Jag har kämpat och vill inget annat än att leva.

Bara livet sett annorlunda ut...

Läs igenom mitt inlägg, sista inlägget på sida 2 och bedöm vad du har för förutsättningar att avropa den lagen och annullera allt.

Läs igenom mitt inlägg, sista inlägget på sida 2 och bedöm vad du har för förutsättningar att avropa den lagen och annullera allt.

Jag läste den precis! Visste inte att någon sådan lag existerade. Har du någon erfarenhet kring detta? Eller finns det mer information någonstans?

Jag har psykjournaler från det att jag var ett litet barn

EDIT: Jag läste på nu. Det ska tydligen röra sig om en såpass allvarlig psykisk störning att den skulle behövt tvångsvård. Jag har bara blivit tvångsvårdad två gånger i mitt liv under några månader och då var jag tonåring

Senast ändrad:
Jag läste den precis! Visste inte att någon sådan lag existerade. Har du någon erfarenhet kring detta? Eller finns det mer information någonstans?

Jag har psykjournaler från det att jag var ett litet barn

Jag har inga erfarenheter runt den lagen mera konkret än så.
Men med hjälp av rättskyddet i din hemförsäkring (om du har en) så kan skulle jag kontakta advokat så fort du beställt samtliga journaler och intyg, bankhistorik osv. Advokaten får gå igenom alla journaler, diagnoser, mediciner för att reda ut om du någonsin skulle fått dessa lån. Och om han bedömer att du inte skulle fått det ta det vidare med bankerna.

https://www.konsumenternas.se/forsakring/boende/om-hemforsakringar/grundskydd-och-tillagg/rattsskydd

Rättskyddet innebär i stort att du får ersättning för juridisk tvist som försäkringbolaget står för om man har ett legitimt skäl.

"Fick ordentligt med stryk varje dag och det var polisen och anmälningar hit och dit då jag kom sönderslagen till skolan. Slutade med ordentlig självdestruktivitet och droger. Försökte hitta lycka i materiella saker och spel. Målade upp en fasad att allt var bra liksom."
Fick en CPTSD-diagnos när jag var 25. Och går fortfarande i psykologsamtal tre ggr i veckan. Äter massor mediciner för att orka leva.

Bor hemma hos farsan och betalar hyra där, är sjukskriven på 75% på grund av mitt psykiska mående så får väl ut typ 14 i månaden.

Inga droger och inget spel på 6-10 år dock........."

https://lagen.nu/1924:323#S2

"Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning

Ett avtal som någon har ingått under påverkan av en psykisk störning är ogiltigt. Var och en skall då lämna tillbaka vad han har tagit emot eller, om det inte kan ske, betala ersättning för dess värde. Om inte annat följer av andra stycket är dock den som har ingått avtal i sådant sinnestillstånd, inte skyldig att betala ersättning i vidare mån än vad han mottagit använts till skäligt underhåll eller annars befinns ha medfört nytta för honom.
Var den, med vilken avtalet slöts, i god tro, äge han rätt att i den omfattning, som prövas skälig, utbekomma ersättning för den förlust, som föranletts av avtalet. Lag (1991:1550)."

Jag skulle prova att begära samtliga läkarjournaler/läkarintyg/intyg om du gått till psykolog, kontaktuppgifter till psykologen, intyg på mediciner och allt du kan komma på som är relevant i ärendet.
Även intyg om du idag har ekonomisk förvaltare. samt söka godman

Efter det kontakta samtliga banker med fullständigt inscannat underlag, journaler och intyg.

Sedan förklara att du har miljoner i skulder som du nu vill upphäva med hjälp av lag 1924:323, att samtliga bankavtal har ingåtts under psykisk störning, är ogiltiga och skulderna ska hävas.

Eftersom du ingått avtal i sådant sinnestillstånd, inte skyldig att betala ersättning i vidare mån än vad han mottagit använts till skäligt underhåll eller annars befinns ha medfört nytta för honom. Detta eftersom majoriteten av pengarna förmodligen inte används till skäligt underhåll eller medfört någon nytta.

Ger bankerna avslag så anmäl det direkt till ARN/konsumentverket med fullständigt underlag. Ta gärna hjälp av advokat om möjligt annars.

Allt är värt att prova, självmord är inget alternativ. och det kan även finnas andra lagstöd för detta. Plan nr 2 ska vara att göra allt för att gå vidare med skuldsanering. Även här kan ovan material vara bra att ta upp.

Att börja att börja jobba för att skulder är ogiltiga gör skulderna tvistiga och innebär att dom inte omfattas av skuldsaneringen alls

Att börja att börja jobba för att skulder är ogiltiga gör skulderna tvistiga och innebär att dom inte omfattas av skuldsaneringen alls
Smartare att använda journaler etc som bilaga till skuldsaneringsansökan då.

Smartare att använda journaler etc som bilaga till skuldsaneringsansökan då.

Man kunde ju inte skriva något personligt brev vid ansökan. Kommer dom ringa mig så jag har möjlighet att förklara min situation eller hur funkar det? Vet du?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp