Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering efter separation

Likväl så har man skänkt bort ett värde och det kan ligga en i fatet.
Ja precis. Vill minnas fler fall från forumet under åren där hus skrivits över (gett bort sin del..) på make/maka/sambo o pga det nekats sanering.

Helt makalöst dåligt förslag från din budgetrådgivare..? Och varför lät du inte exet köpa ut dig? Nu har du troligtvis satt dig själv ännu mer i skiten.

Helt makalöst dåligt förslag från din budgetrådgivare..? Och varför lät du inte exet köpa ut dig? Nu har du troligtvis satt dig själv ännu mer i skiten.
Inte läst så noga. Hade bus gett det rådet? Är ju snudd på medhjälp det.

Problemet är nog att du bara skrivit över hus o lån utan att exet behövt köpa ut dej.
Ni är ju separerade så nån måste ju flytta ut.
Det
Skriva över hus brukar kunna sluta med några månader för oredlighet mot borgenär.
Skäligheten återkommer väl efter 10-15 år.
Jag har ju inte kvar lånet på huset?
spelar ingen roll att ni inte var gifta men ni var sambos o ägde ett hus tillsammans. Du har gett bort din del och det är inte positivt då det kommer till skuldsanering. Du har inte gjort allt du kan.

Helt makalöst dåligt förslag från din budgetrådgivare..? Och varför lät du inte exet köpa ut dig? Nu har du troligtvis satt dig själv ännu mer i skite

Ja precis. Vill minnas fler fall från forumet under åren där hus skrivits över (gett bort sin del..) på make/maka/sambo o pga det nekats sanering.
Han var inte min sambo vid tillfället, försöker hitta trådar om detta?

Jobbar du som det? Det var exets hus från början. jag har inte hjälpt till att betala på lånen medans vi bodde ihop. Jag ville bara lämna snabbt pga av ett destruktivt förhållande. Hade inte haft råd med jurist eller haft den tiden att göra en bodelning. Jag fick inte äga något för att få hjälp via soc.

Tack för alla svar! Jag undrar om skuldsanering är samma som personlig konkurs? Då gåvan kan återvinnas. Och måste man ha utmätning innan man söker skuldsanering? Jag är ju varken hos inkasso eller kronofogden än. Har aldrig haft en betalningsanmärkning. Men jag lever extremt snålt pga av att jag fortfarande sköter betalningarna. Och därför rekommenderades skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp