Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering efter misslyckad skuldsanering?

Hade inte pengarna att kunna betala skuldsaneringen. Det var betala elen och få mat av föräldrar eller betala kronofogden och få elen avstängd. Jag ringde fogden och förstod enligt personen jag pratade med att jag skulle omedelbart begära omprövning och att jag inte skulle betala under tiden jag väntade svar. Självklart få jag vet reglerna tydligt numera så vet jag att detta var något missförstånd.

Liksom hade jag vetat att det var svårt att få skuldsanering en andra gång eller att den hade blivit upphävd hade jag skitit i elen och levt dom stenåldern.

hade möjlighet att återbetala allt i efterhand då efter ca 8 månader hade elen gått tillbaka till normalbelopp och jag plötsligt hade hela normalbeloppet igen + hyfsad buffert
Vad har Du i elräkning? Eller snarare har haft?

Ca 700kr per månad men den gick up till 4400 och sedan 3500 ett tag. Numera 1000
Hushållsel eller uppvärmning? Var det rätt uträknat för dig? Hushållsel ligger väl i normalbeloppet men uppvärmningen räknas väl till boendekostnaderna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp