Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, efter första samtalet vad ska man tänka på?

Nu har jag iallafall sovit på saken och fortfarande är besvikelsen otroligt stark, men jag ska inte ge upp.

Om man vill prata med någon om sitt beslut, (tänker i första hand på att ifrågasätta just att jag kan betala inom rimlig tid när det kommer bli löneutmätning i kanske 15-20 år). Ringer man det vanliga numret till KFM, eller kan/får man ringa handläggaren? Vill även fråga dem om det är lönt att överklaga och om det är lönt att skicka ny ansökan om sanering. Är det någon här som överklagat och fått " rätt"?

Tror du blandar ihop mig med någon annan nu. Jag äger ingen bostad och bor själv. Inga barn. Jag hade en gammal bil, men sålde den för ca 2 år sedan ( den var inget värd, fick 8500 kr).
Nej, det enda jag blandade ihop var om du bodde själv eller ej.
Det andra är rena frågor :)

Vad tjänar du i månaden efter skatt?

Nu har jag iallafall sovit på saken och fortfarande är besvikelsen otroligt stark, men jag ska inte ge upp.

Om man vill prata med någon om sitt beslut, (tänker i första hand på att ifrågasätta just att jag kan betala inom rimlig tid när det kommer bli löneutmätning i kanske 15-20 år). Ringer man det vanliga numret till KFM, eller kan/får man ringa handläggaren? Vill även fråga dem om det är lönt att överklaga och om det är lönt att skicka ny ansökan om sanering. Är det någon här som överklagat och fått " rätt"?
Inte lönt att ringa någon.
KFM har stängt ärendet, och den enda vägen fram med din ansökan är en överklagan.
Eftersom att jag tolkar det som att det tog stop redan på insolvens så får du redogöra för varför du uppfyller dem kraven.

någonstans mer än 10-15 år ska det ta. Lite olika beroende på situation, du bor ensam och har inga barn så du är troligen närmre 15 än 10 år.

Men, du måste ju även uppfylla alla andra krav. Så du får inte ha för dyr bostad eller andra lyx saker som kan förstöra.

Inte lönt att ringa någon.
KFM har stängt ärendet, och den enda vägen fram med din ansökan är en överklagan.
Eftersom att jag tolkar det som att det tog stop redan på insolvens så får du redogöra för varför du uppfyller dem kraven.

någonstans mer än 10-15 år ska det ta. Lite olika beroende på situation, du bor ensam och har inga barn så du är troligen närmre 15 än 10 år.

Men, du måste ju även uppfylla alla andra krav. Så du får inte ha för dyr bostad eller andra lyx saker som kan förstöra.
Tack för svar. Nä, jag äger inget av värde, bor i en hyresrätt i en ganska stor stad med en hyra på strax över 6000 kr. Pga av nattarbete där även helg och storhelger ingår ( vården) varierar lönen varje månad med ob. Grundlön på 29 000 men ob tillkommer på det.

Verkar märkligt att du fått avslag !! Var motivationen att du skulle kunna betala inom rimlig tid ?
sök igen !!

Hade mitt samtal gällande skuldsanering idag. Kändes sådär…Vi pratade i ca 40 min.
Fick veta att jag får info om eventuellt inledande idag eller senast i början av nästa vecka.
Om det skulle gå så snabbt som att få svar idag så känns det som att det redan finns en antydan till hur resultatet ser ut.
Känns otroligt nervöst att vänta.
Men förstår det som att det kan gå upp till 2 veckor för svar så bara vänta och se.

Hade mitt samtal gällande skuldsanering idag. Kändes sådär…Vi pratade i ca 40 min.
Fick veta att jag får info om eventuellt inledande idag eller senast i början av nästa vecka.
Om det skulle gå så snabbt som att få svar idag så känns det som att det redan finns en antydan till hur resultatet ser ut.
Känns otroligt nervöst att vänta.
Men förstår det som att det kan gå upp till 2 veckor för svar så bara vänta och se.
Håller tummarna för dig. Vet inte om det stämmer men har en känsla av att dom redan vet innan samtalet. Iallafall nästan.
Jag fick mitt besked dagen efter.

Håller tummarna för dig. Vet inte om det stämmer men har en känsla av att dom redan vet innan samtalet. Iallafall nästan.
Jag fick mitt besked dagen efter.
Stort tack!
Har för mig att jag läst om folk som har fått besked sent på kvällarna och även under helgerna. Fick du ditt under kontorstid?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp