Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering & distansplugg 4 månader

Hej!

Jag har för tillfället en skuldsanering och är på mitt tredje år. Jag jobbar 100% och kommer även att göra detta under den här perioden och kommer inte att gå ner i inkomst och kommer att följa min betalplan.

Jag funderar på att börja plugga en distansutbildning utöver mitt vanliga jobb (det är relaterat till mitt nuvarande jobb yrke) Utbildningen är endast 4 månader. Jag såg att man kan ansöka om CSN bidrag (1800:- i månaden), behöver jag begära omprövning för dessa - de ska ju gå till böcker osv?

Någon som har erfarenhet av liknande?

Hej!

Jag har för tillfället en skuldsanering och är på mitt tredje år. Jag jobbar 100% och kommer även att göra detta under den här perioden och kommer inte att gå ner i inkomst och kommer att följa min betalplan.

Jag funderar på att börja plugga en distansutbildning utöver mitt vanliga jobb (det är relaterat till mitt nuvarande jobb yrke) Utbildningen är endast 4 månader. Jag såg att man kan ansöka om CSN bidrag (1800:- i månaden), behöver jag begära omprövning för dessa - de ska ju gå till böcker osv?

Någon som har erfarenhet av liknande?
Nej du ska inte begära omprövning. CSN räknas inte som inkomst och dessutom gäller det ju bara i 4 månader (= ingen varaktig höjning av betalutrymmet) och beloppet ligger ju för övrigt under 4000 kr.

Jag funderar på att börja plugga en distansutbildning utöver mitt vanliga jobb (det är relaterat till mitt nuvarande jobb yrke) Utbildningen är endast 4 månader. Jag såg att man kan ansöka om CSN bidrag (1800:- i månaden)

Kolla så att du inte tjänar för mycket och stöter på patrull med fribeloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp