Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Näe du får inget meddelande. Däremot nollas dina skulder på kronofogdens hemsida samt att det ändras i kreditupplysningen till "skuldsanering beslutad"
Hej !
4 veckor efter beslut om skuldsanering har skulderna försvunnit från kronofogdens hemsida den enda som återstår är skatteverkets skulder.

Varför har inte den försvunnit från kronofogdens hemsida ?

Hej !
4 veckor efter beslut om skuldsanering har skulderna försvunnit från kronofogdens hemsida den enda som återstår är skatteverkets skulder.

Varför har inte den försvunnit från kronofogdens hemsida ?
Skatteskulder preskriberas efter fem år, om detta är svaret på just varför dina skulder inte försvunnit är omöjligt att veta.

Hur stor var skatteskulden? Hur uppkom den?

idag fick jag mitt beslut om skuldsanering. Fick inledande i början på september, så nästan 7 månaders handläggning. Inga som motsatt sig enligt beslutey så hoppas inte det inkommer ngt oseriöst under kommande veckor nu.
Jag kommer få en engångsbelopp på 10 000 från min arbetsgivare i juni så frågade handläggaren och det behövde inte omprövats enligt henne. Hon sa att jag skulle behålla som extra buffert. För låg summa utslaget på hela perifen.

Vad händer med alla ”prickar” på upplysningsr vid beslut av skuldsanering?
Försvinnet dom eller försvinner dom efter 3 år som vanligt

Vad händer med alla ”prickar” på upplysningsr vid beslut av skuldsanering?
Försvinnet dom eller försvinner dom efter 3 år som vanligt
Efter avslutat sanering (normalt 5 år) försvinner anmärkningarna.
Enligt tidigare inlägg kan det dock ta ett litet tag efter avslutning innan allt är borta.

Efter avslutat sanering (normalt 5 år) försvinner anmärkningarna.
Enligt tidigare inlägg kan det dock ta ett litet tag efter avslutning innan allt är borta.

men kommer all dom jag fick under 2020 vara kvar i över fem år? Brukar dom inte ts bort

Alla skulder som finns vid inledande ingår.
Är lite osäker på vissa skulder dock, tex CSN.
Detta kan du enkelt kolla på KFM's hemsida.

men kommer all dom jag fick under 2020 vara kvar i över fem år? Brukar dom inte ts bort
Det är bara anmärkningen för skuldsanering som är kvar i fem år. De andra försvinner eftersom.
Jag vet då jag gått igenom detta. Sista två åren typ så var det bara anmärkningen för skuldsaneringen som var kvar. Den försvann på dagen fem år efter inledande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp