Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det verkar inte göras en kreditupplysning på alla tydligen varje år.
Jag har en kompis som har en pågående skuldsanering, inne på 3 året nu .
Hen har bytt företag och tjänar betydligt bättre nu än förut (mycket övertid också) men tydligen ingen kreditupplysning har gjorts på hen .
Så det verkar som det görs en kreditupplysning på vissa personer bara.
Jag blev skuldsatt pga konkurs i AB så det kanske har med det att göra i mitt fall, att lånen ursprungligen stod på en annan juridisk person där jag blev betalningsskyldig. Vet inte om det är pga det dock, har inte heller så många borgenärer.

Inne på år tre, enda UC'n som tagits efter inledande var under första året, sedan inga meddelanden om detta varken via brev eller Kivra.
Vet dock inte varför skulle var negativt under pågående sanering heller. Låt dom kolla...

Inne på år tre, enda UC'n som tagits efter inledande var under första året, sedan inga meddelanden om detta varken via brev eller Kivra.
Vet dock inte varför skulle var negativt under pågående sanering heller. Låt dom kolla...
Det har stor betydelse.
Upptäcker borgenärerna att du tjänar betydligt mer än året innan så kan de ansöka hos kronofogden om en ändring av betalplanen eller upphävning av skuldsaneringen om du inte rapporterat in det till kronofogden.

Det verkar inte göras en kreditupplysning på alla tydligen varje år.
Jag har en kompis som har en pågående skuldsanering, inne på 3 året nu .
Hen har bytt företag och tjänar betydligt bättre nu än förut (mycket övertid också) men tydligen ingen kreditupplysning har gjorts på hen .
Så det verkar som det görs en kreditupplysning på vissa personer bara.
KFM kollar varje år vad jag förstått men det e bara hos Skatteverket (inbetald skatt o inkomst ) men även där är jag osäker kan vara att det enbart görs vid löneutmätning. TROR skusan bara kollar vid utredning innan beslut tas. När det vunnit laga kraft är det upp till dej o borgenärerna att hålla koll på förändrade inkomster

KFM kollar varje år vad jag förstått men det e bara hos Skatteverket (inbetald skatt o inkomst ) men även där är jag osäker kan vara att det enbart görs vid löneutmätning. TROR skusan bara kollar vid utredning innan beslut tas. När det vunnit laga kraft är det upp till dej o borgenärerna att hålla koll på förändrade inkomster
Precis.
Vad jag har läst så kollar inte Skusan din inkomst under pågående skuldsanering.
Jag menar betelpalmen ändras inte under pågående skuldsanering om inte du ansöker om en rättelse.
Tanken är att löneökningen kvittar ut dina ökade utgifter
Det är nog bara borgenärerna som gör en kreditupplysning

Det har stor betydelse.
Upptäcker borgenärerna att du tjänar betydligt mer än året innan så kan de ansöka hos kronofogden om en ändring av betalplanen eller upphävning av skuldsaneringen om du inte rapporterat in det till kronofogden.
Den risken är inte jag villig att ta i vilket fall som helst... Jag har helt inte råd att riskera min 'skusan', har omprovat 2ggr (jobb-byte och bonus) för att vara på den säkra sidan.

@Cobratiger sa:
Precis. Vad jag har läst så kollar inte Skusan din inkomst under pågående skuldsanering.
Jag menar betelpalmen ändras inte under pågående skuldsanering om inte du ansöker om en rättelse.
Tanken är att löneökningen kvittar ut dina ökade utgifter
Det är nog bara borgenärerna som gör en kreditupplysning
Skuldsaneringen gör inga utredningar under pågående sanering om det inte inkommer begäran om omprövning, antingen fr en själv el fr någon borgenär.
Vad det gäller kreditupplysningar så verkar det olika. Maken fick aldrig nån under saneringstiden medan jag fick någon varje år.

Senast ändrad:
Den risken är inte jag villig att ta i vilket fall som helst... Jag har helt inte råd att riskera min 'skusan', har omprovat 2ggr (jobb-byte och bonus) för att vara på den säkra sidan.
Vilka belopp har det handlat om och vad beslutades om dina omprövningar?

1. Löneökning ca 3000 (brutto) 3 månader efter beslutet
2. Bonus ca 30kkr (netto, engångsbelopp) drygt ett år efter beslut
Ingen av dessa ändrade beloppet, fick behålla båda!

Skuldsaneringen gör inga utredningar under pågående sanering om det inte inkommer begäran om omprövning, antingen fr en själv el fr någon borgenär.
Vad det gäller kreditupplysningar så verkar det olika. Maken fick aldrig nån under saneringstiden medan jag fick någon varje år.
Precis vad jag misstänkte.
Det är också konstigt
Varför gör borgenärerna bara på vissa personer en kreditupplysning under en pågående skuldsanering ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp