Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsanering, ca 1 år kvar, höjd inkomst
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SYMPATHY" data-source="post: 453893" data-attributes="member: 5888"><p>Hej, </p><p></p><p>en skuldsanering pågår (oavsett) i fem år. </p><p>Betalningsanmärkningen ligger kvar från datumet skuldsaneringen inleddes, fram till och med fem år senare. Och de flesta som har en skuldsanering lever på existensminimum. </p><p></p><p>Hade jag varit du så hade jag ringt till KFM och berättat att jag erbjudits en tjänst på heltid som jag tror att jag kommer att klara av, för att vara på den säkra sidan. Ber dem dig att ringa igen om sex månader, ja då gör du så. Jag uppfattar när jag läser att du har en förhoppning om att du kommer ha en stadigvarande ökad inkomst i över sex månader (provanställning går dessutom vidare till tillsvidareanställning om inget annat sker som att arbetsgivaren inte vill av någon anledning ge dig anställning). Om det är så att du kommer tjäna mer så får du komma ihåg att saneringen faktiskt pågår i fem år (oavsett vad eller om du betalar) och om du får betalningsutrymme så kommer du eventuellt behöva betala, något.</p><p><em>Försök att se det som att det faktiskt är viktigt att göra rätt för sig. </em></p><p>Lånen har tagits, förmågan att betala tillbaka har inte varit som önskad på grund av de anledningar du har. Du har fått beviljad skuldsanering med villkoren att om inkomsten ändrar sig så ska du meddela detta. <strong><em>Att få längre betalningstid är inget straff</em></strong>, du kommer fortfarande att se ett slutdatum och efter det är det din tur att ”leva” igen, men denna gång med ett ekonomiskt medvetande, utan att känna att du behöver tigga.</p><p></p><p>Det du kan göra är ju också att gå till Budget- och skuldrådgivare i din kommun om du upplever att du behöver tigga för det är inte det som är meningen med en skuldsanering (tror jag). Jag tror att en skuldsanering ska rehabilitera oss från det vi inte uppfattat händer med vår ekonomi och oss som människor om vi inte tar hand om vår ekonomi.</p><p></p><p>Hoppas att det går fint för dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SYMPATHY, post: 453893, member: 5888"] Hej, en skuldsanering pågår (oavsett) i fem år. Betalningsanmärkningen ligger kvar från datumet skuldsaneringen inleddes, fram till och med fem år senare. Och de flesta som har en skuldsanering lever på existensminimum. Hade jag varit du så hade jag ringt till KFM och berättat att jag erbjudits en tjänst på heltid som jag tror att jag kommer att klara av, för att vara på den säkra sidan. Ber dem dig att ringa igen om sex månader, ja då gör du så. Jag uppfattar när jag läser att du har en förhoppning om att du kommer ha en stadigvarande ökad inkomst i över sex månader (provanställning går dessutom vidare till tillsvidareanställning om inget annat sker som att arbetsgivaren inte vill av någon anledning ge dig anställning). Om det är så att du kommer tjäna mer så får du komma ihåg att saneringen faktiskt pågår i fem år (oavsett vad eller om du betalar) och om du får betalningsutrymme så kommer du eventuellt behöva betala, något. [I]Försök att se det som att det faktiskt är viktigt att göra rätt för sig. [/I] Lånen har tagits, förmågan att betala tillbaka har inte varit som önskad på grund av de anledningar du har. Du har fått beviljad skuldsanering med villkoren att om inkomsten ändrar sig så ska du meddela detta. [B][I]Att få längre betalningstid är inget straff[/I][/B], du kommer fortfarande att se ett slutdatum och efter det är det din tur att ”leva” igen, men denna gång med ett ekonomiskt medvetande, utan att känna att du behöver tigga. Det du kan göra är ju också att gå till Budget- och skuldrådgivare i din kommun om du upplever att du behöver tigga för det är inte det som är meningen med en skuldsanering (tror jag). Jag tror att en skuldsanering ska rehabilitera oss från det vi inte uppfattat händer med vår ekonomi och oss som människor om vi inte tar hand om vår ekonomi. Hoppas att det går fint för dig. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsanering, ca 1 år kvar, höjd inkomst
Topp