Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skuldsanering, brev från KF

fick idag hem en gäng med brev från KF. Där det stod att skuldsanering inleds, och jag kan väl ärligt talat säga att jag blev förvånad, trodde inte att jag skulle bli beviljad, då mina lån är "relativt" nya, mestadels från år 2014-2015...

En gammal tråd från mig, med en jäkla massa lån hittar ni på https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/inget-hopp.4358/

Mina skulder ökar i dagsläget med ca 100k per år, detta trots att jag har haft utmätning på ca 10-11k varje månad under 1,5 års tid. Räntan är jag oerhört stor och det fanns som sagt inget hopp om en ljus framtid.

I mars iår slängde jag ihop en skuldsanerings ansökan via webben, där jag skrev ner mina skulder och nämnde att de mesta kommer från konsumtion/spelskulder. Jag har inte haft någon kontakt med skuldrådgivare eller dylikt utan slängde iväg ansökan mest på skoj skull, och idag känns det som det finns hopp om en framtid, att om 5 år kan man vara helt skuldfri.

Någon med skuldsanering som har koll om man fortfarande har 2 "betalfria" månader per år i Juni / december?

Grattis till inledande!!
Japp två betalningsfria månader

Vill bara påminna om att du ännu inte är beviljad stora chanser att du blir det. Nu kommer du få börja betala in ett preliminärt belopp till Skusan varje månad fram till det att beslut tagits. Då kommer nya papper och en troligtvis ny summa, kan bli lägre men också högre (det fick jag). För mig tog det ca tre månader innan beslutet kom. Hade betalningsfritt i juni men dom tar alla mina skattepengar jag fick tillbaka då jag bara hade inledande just då, lite surt men ändå ok. Vill ändå säga Grattis och håller verkligen tummarna att det ska gå vägen för dig, början på ett nytt liv startar kanske nu

fick idag hem en gäng med brev från KF. Där det stod att skuldsanering inleds, och jag kan väl ärligt talat säga att jag blev förvånad, trodde inte att jag skulle bli beviljad, då mina lån är "relativt" nya, mestadels från år 2014-2015...

En gammal tråd från mig, med en jäkla massa lån hittar ni på https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/inget-hopp.4358/

Mina skulder ökar i dagsläget med ca 100k per år, detta trots att jag har haft utmätning på ca 10-11k varje månad under 1,5 års tid. Räntan är jag oerhört stor och det fanns som sagt inget hopp om en ljus framtid.

I mars iår slängde jag ihop en skuldsanerings ansökan via webben, där jag skrev ner mina skulder och nämnde att de mesta kommer från konsumtion/spelskulder. Jag har inte haft någon kontakt med skuldrådgivare eller dylikt utan slängde iväg ansökan mest på skoj skull, och idag känns det som det finns hopp om en framtid, att om 5 år kan man vara helt skuldfri.

Någon med skuldsanering som har koll om man fortfarande har 2 "betalfria" månader per år i Juni / december?
Gick tillbaka och läste din gamla tråd. Undrar om du tog med dina privata skulder i ansökan? Annars tycker jag du ska göra det , om det går i efterhand vill säga. Ett tips bara

Gick tillbaka och läste din gamla tråd. Undrar om du tog med dina privata skulder i ansökan? Annars tycker jag du ska göra det , om det går i efterhand vill säga. Ett tips bara

Dom ingår oavsett egentligen. Det är upp till långivaren att ha koll på vilka som sanering inleds för och själv anmäla skulden till kfm då. Gör man inte det blir den prekluderad.. långivaren har ingen rätt att kräva betalt efter saneringen avslutats.

Dom ingår oavsett egentligen. Det är upp till långivaren att ha koll på vilka som sanering inleds för och själv anmäla skulden till kfm då. Gör man inte det blir den prekluderad.. långivaren har ingen rätt att kräva betalt efter saneringen avslutats.
Ja så är det ju. Tänkte mest om inte hans mamma, syskon vänner osv som han/hon kanske lånat av inte har koll på det så kan man ju tipsa dom om att kräva in sina pengar. Alla har ju inte koll på den här världen som inte är inne i den själv så att säga. Men du har helt rätt Visst är det upp till dom.

Japp det gjorde jag, vilket i det här fallet är ca 60k till min syster. Även hon fick ett brev hem där hon skulle kräva fodran,uppge total summa och sina kontouppgifter. Troligen kommer hon ju inte få tillbaka alla pengar hon lånat ut till mig, men det kommer jag givetvis att betala tillbaka helt efter avslutad sanering, om nu allt går som det skall.

För övrigt så har jag inte haft någon kontakt med KF alls, de har inte ringt mig eller besökt mig såvitt jag vet. Är detta något de kommer göra nu innan slutgiltligt beslut tas angående skuldsaneringen?

Jag har ju inga direkt värdesaker hemma, bor i hyreslägenhet och har inget fordon, men känns ju ändå inte helt enkelt med ett oplanerat hembesök etc.

För övrigt så har jag inte haft någon kontakt med KF alls, de har inte ringt mig eller besökt mig såvitt jag vet. Är detta något de kommer göra nu innan slutgiltligt beslut tas angående skuldsaneringen?

Jag har ju inga direkt värdesaker hemma, bor i hyreslägenhet och har inget fordon, men känns ju ändå inte helt enkelt med ett oplanerat hembesök etc.

Utmätning kan inte ske efter beslut om inledande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp