Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

Fick precis svar från kronofogden:

Hej!

Din överklagan har inkommit och ärendet är nu skickat till Falu Tingsrätt, Ä 4418-xx .
Kontakta dem för mer information.

Med vänlig hälsning
Anette I Larsson”

suck…
Och här kom svaret från falu tingsrätt :

Hej,

Ett beslutsförslag finns för godkännande hos domaren. Falu tingsrätt avser att meddela beslut snarast möjligt.

Med vänlig hälsning
Pär Wallman
Domstolshandläggare, Målenheten, Falu tingsrätt”

Finns lagar som måste följas när det gäller alla fall : Skuldsaneringslagen
Att de gräver 10 år bakåt är iofs inte konstigt, för mig grävde de ända bak till 2006

men det är olyckligt och djupt beklagligt att du :

1. tog hjälp av ett skojarföretag där inte ens hemsidan finns kvar, eller den finns men skriker scam lång väg.

2.Att du inte fick en personlig handläggare för dig som du kunde höra av dig till vid frågor

Jag hoppas tingsrätten dömer till din fördel så du får någon ordning på detta

stort lycka till från mig ❤️

Finns lagar som måste följas när det gäller alla fall : Skuldsaneringslagen
Att de gräver 10 år bakåt är iofs inte konstigt, för mig grävde de ända bak till 2006

men det är olyckligt och djupt beklagligt att du :

1. tog hjälp av ett skojarföretag där inte ens hemsidan finns kvar, eller den finns men skriker scam lång väg.

2.Att du inte fick en personlig handläggare för dig som du kunde höra av dig till vid frågor

Jag hoppas tingsrätten dömer till din fördel så du får någon ordning på detta

stort lycka till från mig ❤️

Jag har bara positiva erfarenheter av den hjälp jag fått hittills, jag har haft kontakt med en jurist som hjälpt mig sätta ihop dokument m.m för att underlätta ansökningen etc, kostnaden är 299kr/månaden vilket redan har betalat sig då dom hjälpte mig att få tillbaka över 1000kr från kronofogden så jag använder dom gratis i ytterligare 6veckor innan det börjar kosta mig några pengar så att säga. Och dom hjälpte även sambons vän att få skuldsanering, vilket är lite lustigt då hennes skulder var knappa 400k men jag som har över miljonen får inte skuldsanering...

Jag minns inte i vilken tråd detta "tips" skrevs, men det går ut på följande :
Sambon/fru/man skickar in ett krav på en skuld mot dig, säg 200k ( vilket teoretiskt är fullt rimligt då du som skuldsatt oftast inte kan dra fulla lasset, betala lika mycket av hyran,räkningarna etc)
Denna skuld ska tydligen gå före alla andra och säg du lever på existensminum så får din sambo ut ett par tusen och vips så har ni mer i kassan att röra er med. Någon som har provat detta "tips"?!

Jag minns inte i vilken tråd detta "tips" skrevs, men det går ut på följande :
Sambon/fru/man skickar in ett krav på en skuld mot dig, säg 200k ( vilket teoretiskt är fullt rimligt då du som skuldsatt oftast inte kan dra fulla lasset, betala lika mycket av hyran,räkningarna etc)
Denna skuld ska tydligen gå före alla andra och säg du lever på existensminum så får din sambo ut ett par tusen och vips så har ni mer i kassan att röra er med. Någon som har provat detta "tips"?!
Vill man luras är det upp till var och en… och nej den skulden går inte före och man får procentuellt en gång/år.

Och här kom svaret från falu tingsrätt :

Hej,

Ett beslutsförslag finns för godkännande hos domaren. Falu tingsrätt avser att meddela beslut snarast möjligt.

Med vänlig hälsning
Pär Wallman
Domstolshandläggare, Målenheten, Falu tingsrätt”

Hur lång tid tar det när man överklagar till TR? När väntar deras beslut komma?
Vore intressant att se någon statistik på hur många överklaganden som sedermera skiftar till den ansökandes fördel.

Som sagt innan beror det på hur mycket tingsrätten har att göra på den ort man bor. Ingen Tingsrätt prioriterar dessa ärenden så från kanske 2-3 veckor till flera månader....

Som sagt innan beror det på hur mycket tingsrätten har att göra på den ort man bor. Ingen Tingsrätt prioriterar dessa ärenden så från kanske 2-3 veckor till flera månader.... ,
Som sagt innan beror det på hur mycket tingsrätten har att göra på den ort man bor. Ingen Tingsrätt prioriterar dessa ärenden så från kanske 2-3 veckor till flera månader....
Rätt fascinerande , hur många kronofogden fall kan dom få in per dag ? Säg 5-10 dag , en person som jobbar heltid med detta borde lösa ett fall i timmen , så vad är det som tar veckor att besluta ?! Alltid lika roligt att betala skatt i Sverige , man får vänta 45 min på en ambulans , tandvårdenstid tar månader såvida man inte heter Muhammed då får man tid direkt till en kostnad av 50kr , el och bensinpriser är dyrare än någonsin…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp