Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

@DenSkuldsatteMannen
Har du blivit nekad sanering innan? Iså fall hur många ggr och vad var skälet till att bli beviljad nu? Har själv blivit nekad 2 ggr å ska ansöka för 3e gång snart när ja orkar..
Grattis å hoppas allt går bra.
Nej detta är min första ansökan någonsin
Hur kommer det sig att du blev nekad ?

Nej detta är min första ansökan någonsin
Hur kommer det sig att du blev nekad ?
För att jag struntade i att betala reavinstskatten vid lägenhetsförsäljning och fick en stor skatteskuld. Men tvivlar på ja skulle sanering oavsett, dom ser jag bor i ett välbärgat område och har föräldrar som har bostad för ca 12 milj och att jag gått kan gå på utmätning tills dom dör. Vet ju vilka som prioriteras i samhället och mina handläggare har inte varit några skidåkare direkt.

För att jag struntade i att betala reavinstskatten vid lägenhetsförsäljning och fick en stor skatteskuld. Men tvivlar på ja skulle sanering oavsett, dom ser jag bor i ett välbärgat område och har föräldrar som har bostad för ca 12 milj och att jag gått kan gå på utmätning tills dom dör. Vet ju vilka som prioriteras i samhället och mina handläggare har inte varit några skidåkare direkt.

Hur stor var skatteskulden?

Fast skuldsanering är ju individuell och har inget att göra med om du har rika föräldrar eller ej, det är DIN ekonomi de tittar på ingen annans, du kanske haft otur med handläggarna vad vet jag, men det klart skatteskuld är väll inte så bra att ha vid ansökan kanske, men alla fall är unika, vem vet du kanske får en vettig handläggare om du ansöker igen? Ge aldrig upp!

Grattis!

Hur gamla/nya var dina skulder?

Hej Alla !
igår fick jag beskedet jag väntade på, förslaget från kronofogden till mina borgenärer OCH beslutet från kfm att de finner det skäligt att bevilja skuldsanering för mig !!!

mina skulder uppgår till 1.0075.000 kr med CSN lån inräknat på 172.000kr

min betalningsplan startar februari 2023 och jag ska betala 5.325kr per månad

totalt kommer jag betala 276,000kr ca vilket innebär att de skriver av nästan 800,000kr vilket för mig är helt overkligt !!!
CSN är undantaget från skuldsaneringen men det lånet börjar jag betala på 2027

är så jävla glad nu och jag är stolt över mig själv att jag har löst det här på egen hand med ansökan och kontakt med kfm

kämpa på där ute allihop och ha en god jul och gott nytt år

Med vänlig hälsning,
”Den numera ej skuldsatta mannen”
Grattis!
Hur gick du tillväga ?

Har själv ansökt om skuldsanering två gånger och har skulder i klass med dina, men fått avslag bägge gångerna, betalar i dagsläget 13.000kr varje månad, har gjort så i snart 4år och skulderna verkar inte minska alls, allt känns hopplöst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp