Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering beviljad – hur påverkar skiftarbete min betalplan?

Jag ansökte om omprövning hos kronofogden i maj för att få betala mer i månaden och nu fick jag detta beslut. Har betalat 10.192 kr i månaden i 4,5 år, har sex månader kvar på min skuldsanering.

Kaffesump’s ekonomi har förändrats efter beslutet om skuldsanering.

Enligt våra beräkningar har betalningsutrymmet ökat med:
5 464 kronor per månad från och med juni 2025 till och med september 2025
6 014 kronor per månad från och med oktober 2025 till och med mars 2026

Förändringen beror på omständigheter som inte gick att förutse när vi beslutade om skuldsanering. Förändringen per månad uppgår i och för sig till ett högt belopp. På grund av den begränsade tiden som förändringen varar är den totala förändringen däremot inte så stor (väsentlig) att det finns anledning att ändra beslutet. Det finns inte heller några synnerliga skäl för en ändring.

Vi bedömer att Kaffesump’ ansökan om omprövning ska avslås. Det innebär att vi inte ändrar hans beslut från den 24 mars 2022. Kaffesump ska fortsätta betala enligt betalningsplanen i det beslutet
Tack för svar. Vi får se vad det leder till i mitt fall då jag bara haft skuldsanering i 6 månader. Jäkla bra detta forumet, utan detta forum hade jag inte ens haft en pågående skuldsanering just nu.

Jag ansökte om omprövning hos kronofogden i maj för att få betala mer i månaden och nu fick jag detta beslut. Har betalat 10.192 kr i månaden i 4,5 år, har sex månader kvar på min skuldsanering.

Kaffesump’s ekonomi har förändrats efter beslutet om skuldsanering.

Enligt våra beräkningar har betalningsutrymmet ökat med:
5 464 kronor per månad från och med juni 2025 till och med september 2025
6 014 kronor per månad från och med oktober 2025 till och med mars 2026

Förändringen beror på omständigheter som inte gick att förutse när vi beslutade om skuldsanering. Förändringen per månad uppgår i och för sig till ett högt belopp. På grund av den begränsade tiden som förändringen varar är den totala förändringen däremot inte så stor (väsentlig) att det finns anledning att ändra beslutet. Det finns inte heller några synnerliga skäl för en ändring.

Vi bedömer att Kaffesump’ ansökan om omprövning ska avslås. Det innebär att vi inte ändrar hans beslut från den 24 mars 2022. Kaffesump ska fortsätta betala enligt betalningsplanen i det beslutet
Kan bara hålla med,hade jag hängt här för 5 år sedan hade man varit "rik" nu

Tack för svar. Vi får se vad det leder till i mitt fall då jag bara haft skuldsanering i 6 månader. Jäkla bra detta forumet, utan detta forum hade jag inte ens haft en pågående skuldsanering just nu.
Kan bara hålla med,hade jag hängt här för 5 år sedan hade man varit "rik" nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp