Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering bättre chans?

Fick som sagt avslag på min ansökan I Maj men skickade in en ny efter 2v ungefär som jag väntar på nu. Har lyckats betala av min skatteskuld helt som var på 120.000 från början med övertid och köneutmätning. Nu borde väl mima förutsättningar för att få skuldsanering ändå vara mycket bättre? Bifogar mitt beslut från i maj

Bilagor

• Screenshot_20240905_142422_Chrome.jpg
    Screenshot_20240905_142422_Chrome.jpg
    129 KB · Visningar: 62
Fick som sagt avslag på min ansökan I Maj men skickade in en ny efter 2v ungefär som jag väntar på nu. Har lyckats betala av min skatteskuld helt som var på 120.000 från början med övertid och köneutmätning. Nu borde väl mima förutsättningar för att få skuldsanering ändå vara mycket bättre? Bifogar mitt beslut från i maj
Svårt att säga. Allt beror på handläggare. De kan hitta på en annan anledning till att man får avslag. Vi fick avslag på grund av att vi har konsumerat för mycket vilket ledde till skulder trots att vi inte tagit nytt lån till konsumtion sedan 2020. Så finns tyvärr inget som säger att du har bättre chans nästa gång.

Svårt att säga. Allt beror på handläggare. De kan hitta på en annan anledning till att man får avslag. Vi fick avslag på grund av att vi har konsumerat för mycket vilket ledde till skulder trots att vi inte tagit nytt lån till konsumtion sedan 2020. Så finns tyvärr inget som säger att du har bättre chans nästa gång.
Hitta på gör dem väl inte riktigt.. har man löst ett av problem till förra avslaget så ja klart du har bättre chans men sen är det ju ingen garanti heller

Möjligheterna ökar till skuldsanering om man kan jobba bort det som ger avslag, så är det ju.
Någon garanti är det inte, men att som ovan skribent skrev, ”hittar på anledning”, så är det ju inte. Men det kan möjligen komma fram uppgifter som pekar åt det negativa hållet, men inte påhittad information.

Jag hade mer än dubbelt som mycket i skatteskulder som dig och beviljades (preliminärt iallafall, nu får vi se vad som händer framåt) skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp