Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering avslagen pga för hög inkomst.

Mig veterligen har man samma förbehållsbelopp oavsett var man bor. Jag har ingen wow lön inom vården men jag hade 2 jobb och jobbade röven av mig för att bli skuldfri!
Han menar lägre boendekostnad som genererar att man kan betala in mer till sin löneutmätning alternativt skuldsanering.

Mig veterligen har man samma förbehållsbelopp oavsett var man bor. Jag har ingen wow lön inom vården men jag hade 2 jobb och jobbade röven av mig för att bli skuldfri!
Jo visserligen, men min poäng är att det som förbehållsbeloppet skall räcka till skiljer sig mellan vem man är och kostnadsläget där man bor. Har man tex flera funktionsnedsättningar som medför omkostnader som man inte får bidrag för, skall de täckas inom förbehållsbeloppet. Man får mindre för pengarna och de skall ibland räcka till mer, helt enkelt.

Då kan en lön upplevas som mindre på en plats och med annan livssituation - än vad samma belopp skulle göra på en annan. Jag tvivlar inte en sekund på att du kämpade och gjorde allt du bara kunde för att förbättra din situation. Det låter som att du gjorde det med bravur.

Men vi är alla olika och alla kan, eller får inte möjligheten till anstränga sig lika mycket - även om de önskade. Du hade dessutom möjligheten att få två jobb. Många kämpar för att få ett. Det är nog många som gärna skulle "jobba skiten ur sig" om de bara fick chansen.

Hej. Vi ansökte om skuldsanering, jag fick avslag för jag kunde betala inom överskådlig tid. Sambon har lagt ut sin bil på försäljning sen ska han söka. Vi kommer behöva en bil men jag ska köpa en istället. Om sambon får skuldsanering, får jag behålla bilen då? Fast vi köper en billigare från försäljningen? Runt 50000.

Hej. Vi ansökte om skuldsanering, jag fick avslag för jag kunde betala inom överskådlig tid. Sambon har lagt ut sin bil på försäljning sen ska han söka. Vi kommer behöva en bil men jag ska köpa en istället. Om sambon får skuldsanering, får jag behålla bilen då? Fast vi köper en billigare från försäljningen? Runt 50000.

50000 är nästan det dubbla värdet mot det man kan förbehålles, så den borde utmätas med förbehåll för pengar för en bil för lite under 30.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp