Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering Avslag igen! Vad ska jag göra?

Hej!

Är ny på detta forum. Hoppas på lite kloka ord och lite hopp i livet.

Lite kort om min situation:
Har haft ett tidigare spelmissbruk som har lett till ett enormt skuldberg (1,5 milj). Har haft löneutmätning sedan aug 19. Har sökt skuldsanering två gånger. Båda gångerna har jag fått avslag. KFMs bedömning har varit den samma båda gångerna: Du har tagit lån för att finansiera ett spelande om pengar. Att alla dina skulder förutom CSN har uppkommit på detta sätt och nära i tiden talar starkt emot en skuldsanering för dig.

Jag har genomgått behandling för mitt spelmissbruk, så är helt spelfri sedan 1 år tillbaka.

Ska jag överklaga? Eller det är inte lönt?

Finns det någon här som har varit i samma situation? Allt känns bara så hopplöst just nu. Jag trodde inte tiden när skulderna uppkom hade någon större betydelse.

Tacksam för hjälp på vägen till ett skuldfritt liv.

Tja,

Antar att ditt senaste lån är taget för inte allt länge sen innan din behandling för spel.

Tror tyvärr det får passera minst 2-3 år innan du är aktuell för skuldsanering.

Då kan dom se att du slutat spela samt skuldsätta dig och vill ändra på dig, jag själv fick skuldsanering direkt och mitt orsak för skulder var också spelandet, dock togs mitt sista lån för 5 år sedan och har sen dess aldrig fått någon faktura registrerat hos KF.

Lycka till

När är sista lånet taget?

Du behöver en rejäl brytpunkt att kunna visa upp

Ett år som spel fri starkt jobbat och fortsätt på det spåret heja :)

Jag hade skickat in ansökan igen direkt vad har du att förlora, inget .

Vänta något år så kanske det går vägen

det där med brytpunkt är rena lotteriet. Jag var spelfri mindre än ett år när jag fick skuldsanering och hade flera lån tagna samma år... har hört liknande från andra i föreningen jag går till.

det där med brytpunkt är rena lotteriet. Jag var spelfri mindre än ett år när jag fick skuldsanering och hade flera lån tagna samma år... har hört liknande från andra i föreningen jag går till.
Var varena krona i lån till spel också?

Fick du inledande?
Om man överklagar beslutet efter inledande då återgår man inte till löneutmätning förän överklagan är hanterad eller?
Kan ju ta 4-5 månader för tingsrätten att hantera en sådan överklagan då dom säkert har fullt upp.

När är sista lånet taget?

Du behöver en rejäl brytpunkt att kunna visa upp

Ett år som spel fri starkt jobbat och fortsätt på det spåret heja :)

Jag hade skickat in ansökan igen direkt vad har du att förlora, inget .

Det senaste lånet är taget 2018-06.

tack så mycket!

känns som hela grejen att få skuldsanering är ett lotteri. Fan vad nice för din del iaf!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp