Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering + arv

Något sånt kanske men det måste vara mycket manuellt, det finns inte direkt någon mall så alla bouppteckningar ser likadan ut.
Och skatteverket tillåter inte att man söker bakvägen, alltså typ "står lasse med Som dödsbodelägare?"
Textsök bör väl ge rätt bra träffprocent kan jag tycka?

Borgenärer har en sagolik förmåga att hitta bouppteckningar. Jag har inte listat ut hur det går till, dom går ju begära ut men hur dom kopplar det till den som ska ärva vet jag inte.
Vissa borgenärer är bättre än andra. Skulle utan tvekan ompröva pga arvet
Vad tror du om summan? Är den illa nog för att få ett avbrytande?

Ska även tillägga att jag är inte släkt med den som dött nu, utan det är min sedan 20 år avlidne fars fru som gått bort.

Men en viss del sedan han gick bort är kvar.

Vad tror du om summan? Är den illa nog för att få ett avbrytande?

Ska även tillägga att jag är inte släkt med den som dött nu, utan det är min sedan 20 år avlidne fars fru som gått bort.

Men en viss del sedan han gick bort är kvar.

Nej inte om du omprövar själv, du kan behöva betala in pengarna dock.

Ompröva. Spelar ingen roll hur långt in i saneringen du är.
När pengarna betalas ut till dig = lägger du undan tills du får beslut.

Och om du ska ompröva både höjd inkomst (satt i relation till ev ökade omkostnader som tex hyra) så tar du med engångssumma. Inget svårare än så.
Och jag har svårt att se att dun skusan skulle avbrytas - för det är inte något du har kunnat förutse.

Sedan bara för att det står att väntetiden är ca 5 månader för en omprövning så är inte det sanningen. Jag la in en omprövning i början på augusti (då var kön ca 6 månader). Jag fick samtal förra veckan - dvs ca 3 månader efter att jag la in min omprövning.

Och ... du bör inte avsäga dig arvet heller. För det kan mynna ut i brottet oredlighet mot borgenär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp