- Meddelanden
- 8
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 7
Tja.
Jag har haft pågående skuldsanering sedan 2021.
Den pågår till februari 2026. Dvs ca 1 år kvar. Jag betalar ca 8000:-/mån.
Idag fick jag papper på en boupptäckning där min sedan många år avlidne fars dåvarande fru gått bort.
Den skall äga rum i slutet på november.
Mitt minne är lite oklar vad som sades då far gick bort för typ 20 år sedan. Men tror mig veta att det är ett arv i 150K klassen eventuellt.
Vad gäller och vad bör jag göra? Har läst mig till ett rättsfall där hovrätten ansåg att 400000:- var för mycket för att inte upphöra sanering.
Om jag begär omprövning på vanlig löneökning vid årsskiftet nu, jag har nog plussat 4000:- i lön de senaste 2 åren(hade en omprövning 2023).
Väntetiden står som 5 månader.
Och om jag begär omprövning med arvet som bas, ryker allt då?
Hjälp mig.
Jag har haft pågående skuldsanering sedan 2021.
Den pågår till februari 2026. Dvs ca 1 år kvar. Jag betalar ca 8000:-/mån.
Idag fick jag papper på en boupptäckning där min sedan många år avlidne fars dåvarande fru gått bort.
Den skall äga rum i slutet på november.
Mitt minne är lite oklar vad som sades då far gick bort för typ 20 år sedan. Men tror mig veta att det är ett arv i 150K klassen eventuellt.
Vad gäller och vad bör jag göra? Har läst mig till ett rättsfall där hovrätten ansåg att 400000:- var för mycket för att inte upphöra sanering.
Om jag begär omprövning på vanlig löneökning vid årsskiftet nu, jag har nog plussat 4000:- i lön de senaste 2 åren(hade en omprövning 2023).
Väntetiden står som 5 månader.
Och om jag begär omprövning med arvet som bas, ryker allt då?
Hjälp mig.