Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering andra gång

Du du får gärna förtydliga hur gången varit här, för det är något som inte stämmer helt.

1: Du får skuldsanering
2: Du begär omprövning pga ändrade förhållanden
3: Nu har du inte skuldsanering

Det är inte möjligt att få en skuldsanering upphävd i en egen omprövning, så någon eller några beslut har du inte tagit med.

Du du får gärna förtydliga hur gången varit här, för det är något som inte stämmer helt.

1: Du får skuldsanering
2: Du begär omprövning pga ändrade förhållanden
3: Nu har du inte skuldsanering

Det är inte möjligt att få en skuldsanering upphävd i en egen omprövning, så någon eller några beslut har du inte tagit med.
Fram tills skilsmässan var klar fortsatte jag betala, men när jag fick en egen lägenhet var det omöjligt.
Då sökte jag omprövning.
Fick avslag, men kunde inte hålla det gamla beslutet då jag skulle hamna långt under förbehållsbeloppet.
Handläggaren ringde upp mig, och jag förklarade allt.
Sa att valet stod mellan att fortsätta betala beloppet eller förlora lägenhet.
Fanns inte tillräckligt med pengar för båda.
Hon tyckte att det inte var tillräckligt bra skäl, och om jag inte kunde fortsätta betala, skulle den avbrytas.
Dock sa hon att jag skulle ansöka på nytt och berätta om skilsmässan och allt annat.
Sökte på nytt och fick avslag. Tog kontakt med skuldrådgivaren i min kommun, som sa att det kan dröja flera år innan jag kan få chansen igen.
När jag var gift, kunde jag inte betala skulderna.
Nu när jag är ensamstående med barn, ska jag tydligen vara kapabel till det.

Jag fick inledande en andra gång, väntar på att få beslut nu slutet av feb förhoppningsvis! Så det går ! :)

Fram tills skilsmässan var klar fortsatte jag betala, men när jag fick en egen lägenhet var det omöjligt.
Då sökte jag omprövning.
Fick avslag, men kunde inte hålla det gamla beslutet då jag skulle hamna långt under förbehållsbeloppet.
Handläggaren ringde upp mig, och jag förklarade allt.
Sa att valet stod mellan att fortsätta betala beloppet eller förlora lägenhet.
Fanns inte tillräckligt med pengar för båda.
Hon tyckte att det inte var tillräckligt bra skäl, och om jag inte kunde fortsätta betala, skulle den avbrytas.
Dock sa hon att jag skulle ansöka på nytt och berätta om skilsmässan och allt annat.
Sökte på nytt och fick avslag. Tog kontakt med skuldrådgivaren i min kommun, som sa att det kan dröja flera år innan jag kan få chansen igen.
När jag var gift, kunde jag inte betala skulderna.
Nu när jag är ensamstående med barn, ska jag tydligen vara kapabel till det.

Ansökte om vadå? Omprövning eller skuldsanering?

Var lägenheten du fick väldigt dyr eftersom du inte hade råd?

Du får vänta något år och pröva igen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp