Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering: Andra ansökan inne, invändningar igen :(

Är det så att privatpersonerna känner att de behöver få tillbaka sina pengar? Det är väl alltid lättare med företag att ta en förlust? Kan du inte prata med dem?
Jodå, och man kan ju givetvis förstå dem, de privatpersonerna, inga större summor dock, handlar väl om principen. Företagarna... två mindre företag, den ena med tanke på skrivelsen oresonabel, den andra ger sig mer på gällande lagar och regler än mig. Så nej, att försöka prata det till rätta känns som det är en oframkomlig väg, tyvärr. Jag hoppas på att juristen ser igenom detta och heller inte dumförklarar sin kollegas helt riktiga utredning genom att falla till förga för invändningarnas stora ord, men egentligen klena innehåll. Men har sett det förut....

Det där kan jag. Det är efter dom. Inte avtjänat straff. Tycker det borde vara 5 år för mindra allvarliga straff o t.ex om man bara har några timmar samhällstjänst. 10 år eller lång tid. Speciellt om mn har trasslat till det i unga år. Det roliga är att jag har register. Suttit och gjort samhällstjänst. Dock är det ganska många år sedan 7 år tror jag. Ändå så får jag göra jobb på klass 2 anstalter och alla 3 häktena i stockholm. Lite komiskt!

Ok vad bra, tack.Några månader kortare tid iallafall. Men vet inte riktigt hur mina räknades dock, men kanske ska begära ett registerutdrag och se efter, med lite tur är jag "ren". Jaha, trodde typ sådana jobb var körda då, men det kanske är så att de ser mer till person och framtid när de gör bedömningen? Vore mer rimligt iallafall.

Räkna med några veckor för juristerna. Bedrägeri (gissar det är privatpersonerna) är något som kan påverka möjligheterna till skuldsanering under ganska lång tid.

Ok vad bra, tack.Några månader kortare tid iallafall. Men vet inte riktigt hur mina räknades dock, men kanske ska begära ett registerutdrag och se efter, med lite tur är jag "ren". Jaha, trodde typ sådana jobb var körda då, men det kanske är så att de ser mer till person och framtid när de gör bedömningen? Vore mer rimligt iallafall.
Ja det är bara beställa ett. Hall och Norrtälje va det tvärstopp iaf. Tror dom kollar hur länge sen det va osv. Men klass 1 är bara glömma. Låt internerna installera sina egna vitvaror. Dom har all tid i världen :);)

Räkna med några veckor för juristerna. Bedrägeri (gissar det är privatpersonerna) är något som kan påverka möjligheterna till skuldsanering under ganska lång tid.
OK, då ska jag försöka slappna av över jul och nyår och tänka på något annat... Hur lång tid / hur många år tror du att man kan räkna med att bedrägeri påverkar? Även om invändningarna i sig är ganska tomma? (Och ja du gissade rätt :))

Ja det är bara beställa ett. Hall och Norrtälje va det tvärstopp iaf. Tror dom kollar hur länge sen det va osv. Men klass 1 är bara glömma. Låt internerna installera sina egna vitvaror. Dom har all tid i världen :);)
:) :) Ska definitivt göra en koll

OK, då ska jag försöka slappna av över jul och nyår och tänka på något annat... Hur lång tid / hur många år tror du att man kan räkna med att bedrägeri påverkar? Även om invändningarna i sig är ganska tomma? (Och ja du gissade rätt :))

Har frågat handläggare förut, varierande svar. Får jag gissa 3-8 år.

Jo en rolig reflektion av mig själv, över mig själv... Kolla POIT på morgonen full av förhoppning, när jag inte är med väntar jag på brevbäraren och promenerar med förtvivlan till lådan, rädd för ett avslag. Sen börjar det om igen nästa dag. Hahaha. Ja jag får väl skratta åt mig. Lite humor hjälper.

Tack för svaret! Då borde jag ligga hyfsat till ändå hoppas jag. Dom föll 2011. Tummarna hårt hållna :)
Det högsta numret en sa var 10-12 år ska jag tillägga. Görs ju individuella prövningar på varje ärende

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp