Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering: Andra ansökan inne, invändningar igen :(

Hej! Det är mest av typen "jag tänker inte ge mej, ska ha tillbaka varenda öre" 4 st såna varav en utan avsändare. Sen ett bolag som pga mitt mående tror att jag ska få återfall i dåliga vanor och därför vill stoppa. Men givetvis bara ett svepsjäl. Har dock intyg som säger att läget är stabilare vilket jag bifogade.

Jag noterar att Du är 40+ med en inkomst i dagsläget på 10tkr netto...och med en skuld om 1,5 mille... Borgenärerna har synpunkter enligt "jag tänker inte ge mig mig, ska ha tillbaks varenda öre". I min värld låter det enkom patetiskt och att KF ens låter dessa borgenärer få gehör för sina synpunkter känns orimligt. Det finns ju ingen möjlighet för Dig med den skuldbördan och den inkomsten att någonsin kunna återbetala hela skulden...
Har Du löenutmätning idag eller?

Vad fick du för straff för bedrägeriet? Det påverkar väl hur länge den syns i registret?

Jag noterar att Du är 40+ med en inkomst i dagsläget på 10tkr netto...och med en skuld om 1,5 mille... Borgenärerna har synpunkter enligt "jag tänker inte ge mig mig, ska ha tillbaks varenda öre". I min värld låter det enkom patetiskt och att KF ens låter dessa borgenärer få gehör för sina synpunkter känns orimligt. Det finns ju ingen möjlighet för Dig med den skuldbördan och den inkomsten att någonsin kunna återbetala hela skulden...
Har Du löenutmätning idag eller?
Ja även om jag dubblar eller tom tripplar inkomsten finns inte en chans. Jag hade löneutmätning innan inledandet. Får behålla cirkus 7.500kr nu. Så, verkligen, helt orimligt. Extra hänsyn ska/brukar väl också tas när det finns minderåriga barn med i bilden?

Vad fick du för straff för bedrägeriet? Det påverkar väl hur länge den syns i registret?
Hej, fick samhällstjänst och syns nog fortfarande i registret. Tror den gallras 10år antingen efter dom eller avtjänat straff. Osäker på vilket.

Ja även om jag dubblar eller tom tripplar inkomsten finns inte en chans. Jag hade löneutmätning innan inledandet. Får behålla cirkus 7.500kr nu. Så, verkligen, helt orimligt. Extra hänsyn ska/brukar väl också tas när det finns minderåriga barn med i bilden?

Ja, i min värld låter det orimligt... Just det jaaa, sorry, vid inledande stoppas ju löneutmätningen. Vad ska Du betala enligt den preliminära betalplanen.
Håller mina tummar för att Du ska få igenom Din ansökan fullt ut och ges möjlighet för återhämtning... :)

Ja, i min värld låter det orimligt... Just det jaaa, sorry, vid inledande stoppas ju löneutmätningen. Vad ska Du betala enligt den preliminära betalplanen.
Håller mina tummar för att Du ska få igenom Din ansökan fullt ut och ges möjlighet för återhämtning... :)
Minns inte på öret men rör sig om runt 2000kr.

Tack tummarna :)

Hej! Jo, en dom kan mycket väl vara besvärande. Dock finns en hel del fall där det trots detta gått igenom. Tidsaspekten är välkanske ett gränsfall, men TR tycket inte denna gång att det skulle vara några problem för ett inledande iallafall. Summan av skuld uppkommen av brott är ju ganska procentuellt liten av totalen, vilket också TR höll med om vid inledandet. Tillståndet sjukdomsmässigt bör om man ser andra fall ligga mig till lags, speciellt eftersom jag har genomgått och genomgår behandling. Tror tyvärr inte att behandlingen kan hjälpa mig vidare om inte detta tunga ok lossar från mina axlar.
Jo, det finns läkarintyg för både mående och diagnioser samt ett något stabilare läge där läkaren anser att en skuldsanering skulle inverka positivt på mitt mående. 1,5 vecka. Det var snabba ryck det :)

Ok, ja det låter jobbigt. Jag har ingen erfarenhet av att ha med en dom vid ansökan, men jag hade med läkarintyg för mitt mående och diagnos vilket vägde in en hel del. Ja, det var riktigt snabbt när det hamnade hos juristen, men verkar även variera där hur snabbt de kan ge besked. Kan tillägga att det var Arvato som ej ville att min sanering skulle gå igenom, men de överklagade inte juristens beslut. Så verkar även där vara väldigt olika. Men låter positivt att du gått/genomgått behandling behandling iallafall. Jag hoppas att du får ett positivt besked :)

Ok, ja det låter jobbigt. Jag har ingen erfarenhet av att ha med en dom vid ansökan, men jag hade med läkarintyg för mitt mående och diagnos vilket vägde in en hel del. Ja, det var riktigt snabbt när det hamnade hos juristen, men verkar även variera där hur snabbt de kan ge besked. Kan tillägga att det var Arvato som ej ville att min sanering skulle gå igenom, men de överklagade inte juristens beslut. Så verkar även där vara väldigt olika. Men låter positivt att du gått/genomgått behandling behandling iallafall. Jag hoppas att du får ett positivt besked :)
Ja snart får man kanske se :) Tiden varierar kanske med arbetsbelastning också. Arvato krånglade första försöket men inte nu.
Tack förresten!

Ja snart får man kanske se :) Tiden varierar kanske med arbetsbelastning också. Arvato krånglade första försöket men inte nu.
Tack förresten!
Är det så att privatpersonerna känner att de behöver få tillbaka sina pengar? Det är väl alltid lättare med företag att ta en förlust? Kan du inte prata med dem?

Hej, fick samhällstjänst och syns nog fortfarande i registret. Tror den gallras 10år antingen efter dom eller avtjänat straff. Osäker på vilket.
Det där kan jag. Det är efter dom. Inte avtjänat straff. Tycker det borde vara 5 år för mindra allvarliga straff o t.ex om man bara har några timmar samhällstjänst. 10 år eller lång tid. Speciellt om mn har trasslat till det i unga år. Det roliga är att jag har register. Suttit och gjort samhällstjänst. Dock är det ganska många år sedan 7 år tror jag. Ändå så får jag göra jobb på klass 2 anstalter och alla 3 häktena i stockholm. Lite komiskt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp