Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering – Kan man få beviljat om man jobbar 90%?

Hej,

Har ett barn med diagnos som har det tufft och jag har blivit erbjuden att jobba 8 dagar sen ledig 6 på mitt arbete. Dock måste man gå ner till 90% arbetstid.

Min fråga är om detta påverkar en ansökan om skuldsanering? Måste man jobba 100% för att ha chans att få skuldsanering eller som i mitt fall går det och få det beviljat om man endast jobbar 90%?

Hej

Måste man jobba 100% för att kunna få skuldsanering? Har blivit erbjuden att jobba 8 dagar sen ledig 6 dvs 90% arbetstid pga mitt barn med diagnos.

Påverkar detta en ansökan om skuldsanering att jag bara jobbar 90%?

Jag hade/har inte heltidstjänst när jag sökte o beviljades sanering. Hade däremot jobbat extremt mkt extra/övertid under flertalet år fram till dess så det påverkade säkert bedömningen.

Att inte jobba 100% kan vara negativt.
Men jag vet att min sambo jobbade ständig natt och då blev det typ 80% och fick sanering. Så det beror på omständigheter skulle jag säga.

Kan motivera varför du kan jobba endast 90% bör det inte vara hinder i sig.
Jag har jobbat 90% långt innan jag sökte och fick det beviljat.
Ingen borgenär motsatte sig heller.

Två trådar med samma innehåll?

Kan motivera varför du kan jobba endast 90% bör det inte vara hinder i sig.
Jag har jobbat 90% långt innan jag sökte och fick det beviljat.
Ingen borgenär motsatte sig heller.

Ja det kan påverka

Ringde till kronofogden igår. Det påverkar absolut ingenting fick jag till svar. Tack ändå till er som tog sig tid att svara.

Lät som tveksamt svar.. folk får avslag på grund av ej heltid

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp