Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering – första betalningen gjord, vad händer nu?

Jahopp, då har man betalat in första inledande betalningen till KF, 21000:- får vi hoppas att det vinner laga i kraft snart. Och man får exakt besked om summa och år! Hoppas på lägre månadsbetalning och 3 år såklart!
En skuldsanering är guld värd, 3 eller 5 år. Det viktigaste är att få den godkänd. Men från inledande till helt klart och laga kraft kan ta ett tag. Jag fick inledande i mars, beslut för snart 4 veckor sen och väntar nu på bekräftelse att det vunnit laga kraft. Tålamod i detta är inte lätt! Håller tummarna att det går vägen för dig.

En skuldsanering är guld värd, 3 eller 5 år. Det viktigaste är att få den godkänd. Men från inledande till helt klart och laga kraft kan ta ett tag. Jag fick inledande i mars, beslut för snart 4 veckor sen och väntar nu på bekräftelse att det vunnit laga kraft. Tålamod i detta är inte lätt! Håller tummarna att det går vägen för dig.
Jag har följt dig ett tag och läst dina inlägg, blivit peppad själv av dig, du verkar så stark!

Jag har följt dig ett tag och läst dina inlägg, blivit peppad själv av dig, du verkar så stark!
Tack, vad fint att höra! Jag är en känslomänniska och dras ofta med mycket oro och ångest. Känner mig inte alltid så stark men det bor en stor envishet i mig, en djupt rotad vägran att ge upp.

Senast ändrad:
Du får ingen bekräftelse på att det vunnit laga kraft.

Jahopp, då har man betalat in första inledande betalningen till KF, 21000:- får vi hoppas att det vinner laga i kraft snart. Och man får exakt besked om summa och år! Hoppas på lägre månadsbetalning och 3 år såklart!
Slänge också in några tusen ! Känns som man inte har några skulder längre .. perfekt !! Man är redan rehabiliterad och klar liksom . Men det är en jättejobbig process att gå igenom tycker jag .. usch !! Värre än de 5 åren man ska betala om det hela nu blir beviljat .

Hej och grattis !
Måste fråga vad innebär det att du betalat in till kf innan du har fått laga kraft ? Är det första ”inbetalningen” uträknad på lön ? Och vad händer om du betalat in och det inte vinner laga kraft ?
Med vänlig hälsning, förvirrad tjej som väntar på svar från skuldsanering

Hej och grattis !
Måste fråga vad innebär det att du betalat in till kf innan du har fått laga kraft ? Är det första ”inbetalningen” uträknad på lön ? Och vad händer om du betalat in och det inte vinner laga kraft ?
Med vänlig hälsning, förvirrad tjej som väntar på svar från skuldsanering
Om det inte fått laga kraft, så blir det väl löneutmätning igen. Om inte skuldsaneringen blir godkänd. Men det hoppas jag ju på.

Får man inte veta hur många år man ska betala när man får inledande och betalplan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp