Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

skuldsanering överklagan till tingsrätt

Hej
Har ringt tingsrätten och frågat om de har tittat på min överklagan ang. skuldsanering, och fick till svar att de har skickat föreläggande till motparten. Jag frågade om den gick igenom, men fick inte så bra svar för den avdelningen hade gått hem. Är det någon som vet hur det går till? Har det börjat en inledande?
Tacksam för svar
Bridget

Hej Bridget!
Har dessvärre inga svar på Dina frågor, men vill Du berätta lite om varför Du fick avslag, etc... ? :)

Hej
Har ringt tingsrätten och frågat om de har tittat på min överklagan ang. skuldsanering, och fick till svar att de har skickat föreläggande till motparten. Jag frågade om den gick igenom, men fick inte så bra svar för den avdelningen hade gått hem. Är det någon som vet hur det går till? Har det börjat en inledande?
Tacksam för svar
Bridget

Vill Du berätta varför Din ansökan inte gick igenom...please?!

Hej
Tacksam för svar
Bridget

Om dom förelagt någon (att yttra sig) har man inte fattat beslut ännu.

Hej
Men om man skickar ut till alla berörda så kanske det betyder att de överväger ett positivt svar? Annars varför inte säga nej direkt.
Bridget

Jag tror man alltid skickar för yttrande till de andra parterna, gränsar nog till rättegångsfel annars.

Var det skulder som uppstått efter ansökan? Står på deras hemsida det inte spelar roll hur nya skulderna är, men verkar vara väldigt olika det där.

Var på hemsidan står det så?

Var på hemsidan står det så?

Hittar just nu inte där jag sett det innan, tyvärr. Känns lite som skuldsaneringssidan är uppdaterad sen jag tittade där sist, men kan ha fel.

https://www.kronofogden.se/saharbedomervi.html Sista stycket. Fast inte där jsg sett det, 99% säker jag läst på KFs sida att skulderna kan vara nya. Sen läste jag i nån uppsats om skälighetsbedömning att det var mer noga i gamla lagen att skulderna var i alla fall 3-4 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp