Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering över

Hej! Vår sanering är slut 1/2-22 alltså dagen då de inleddes för fem år sen. Vi hade betalplan på 3 år för vi har 3 små barn.. hursomhelst! Vad gör man efteråt? Är man en vanlig människa? Min högsta dröm är att köpa boende även om de nåt år ifrån. Jag vill veta allt! Mentalt känns de konstigt att ens kunna köp en telefon.. borde jag byta bank?

Grattis!!
Jag är i början av min skuldsanering.

Hur har tiden gått för dig under saneringstiden?
Värre eller bättre än du trodde det skulle gå?
Har du nå tips på hur man ska tänka och göra under sin skuldsanering som man kanske inte tänkte på i början?
Allt mottages! :)

Hej! Tack! Det har gått ok! Tyvärr kämpigt med sjukskrivningar, maken tjänade dåligt osv.. MEN vi kämpade med att landa bättre jobb och löner hela tiden. Det var inte planerat men vi båda fick våra dröm jobb nu i slutet av 2021. Så det känns hoppfullt att saneringen är över.. men vi har haft tuffa månader då och då med ingen inkomst tex. Då har vi haft tur att kunna få hjälp av min mamma.. alla har inte den möjligheten jag vet. Men jag är så tacksam och kommer försöka ge tillbaka till henne framöver. Det jag skulle säga är som tips, försök att jobba bort allt som rör lån i huvudet. I början försökte jag ta saker på faktura ändå.. för jg var liksom inte mentalt med.. nu som 33 åring snart skuldfri, vill jag aldrig ta en tröja på faktura. Detta är en chans i livet. Som barnfamilj och starta om helt ren är en dröm! Alla har lån/krediter i vår omgivning. Men jag kan bara tänka mig bil/hus lån i framtiden. Försök spara, snåla på sånt ni kan. Det GÅR ÖVER! Vet inte om det var nåt nytt men jag försökte ge de bästa svaret jag kan. Grattis till dig med

Du borde kanske hunnit lägga undan lite senaste 2 åren?

Jag gör min sista inbetalning 27/4 på en femårig betalningsplan. Lustigt att du skrev att man kan köpa en telefon då det är det jag kommer köpa som present till mig själv när jag är klar :)
Grattis till dessa fem år och bra jobbat!

Grattis!!
Jag är i början av min skuldsanering.

Hur har tiden gått för dig under saneringstiden?
Värre eller bättre än du trodde det skulle gå?
Har du nå tips på hur man ska tänka och göra under sin skuldsanering som man kanske inte tänkte på i början?
Allt mottages! :)
Nu var det inte mig du frågade men jag skriver ändå :).
I mitt fall har det gått bra och jag har haft pengar kvar när nya lönen kommit, om än bara 50:- ibland.
Det som varit jobbigt är sårbarheten om något skulle gå sönder, om mina djur skulle blivit sjuka och liknande. Trots betalningsfria månader så finns det hela tiden en ängslan när jag inte haft någon större buffert för oförutsedda utgifter. Jag har planerat in tandläkare, betalning av försäkringar och liknande i december och juni då man har betalningsfritt.

Då blir skillnaden av att saneringen går ut inte så stor kanske.
Du missade kanske att de båda börjat nya jobb med högre lön nyligen.
Betalar man bara småsummor alt har 0 plan så blir det inte mycket att spara i dec och juni.
Grattis till er nya kommande frihet.

Nu var det inte mig du frågade men jag skriver ändå :).
I mitt fall har det gått bra och jag har haft pengar kvar när nya lönen kommit, om än bara 50:- ibland.
Det som varit jobbigt är sårbarheten om något skulle gå sönder, om mina djur skulle blivit sjuka och liknande. Trots betalningsfria månader så finns det hela tiden en ängslan när jag inte haft någon större buffert för oförutsedda utgifter. Jag har planerat in tandläkare, betalning av försäkringar och liknande i december och juni då man har betalningsfritt.

Tar emot allt som går! :)
Förstår exakt känslan. Jag är nojjig som attan att tex jag måste akut till tandläkaren osv. Så smart att lägga ut dessa på de betalningsfria månaderna.
Speciellt nu i början innan man hunnit bygga upp en bra buffert. Var sjuk nu 4 dagar, bara där känner jag lite ångest att man förlorat en hel del.

Gjorde du nå omprövningar under din tid? Har det gått smidigt i så fall? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp