Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering - Ökad inkomst

Tack för svar. Ditt råd är att jag ska ansöka om omprövning helt enkelt?
Du skall absolut ansöka om omprövning. Ökar din inkomst så pass mkt som Du nämner är det direkt nödvändigt med omprövning.

Förstår inte vad du menar med att blåsa dom? Det är väl inget konstigt om pengarna ligger kvar på företaget, jag kan ju bestämma själv hur mycket jag vill ta ut i lön. Har precis ansökt om enskild firma så är inte helt påläst ännu
Du planerar ju indirekt att blåsa fodringsägarna, din inkomst ska ju få sig en skjuts uppåt och du har inte lust att betala mer än vad du gör idag, så då försöker du undanhålla inkomster och bunkra istället för att göra rätt för dig.

Men starta enskild du och gör som du tänkt, så får du en näsbränna och troligen en avslutad sanering. Väx upp!

Du planerar ju indirekt att blåsa fodringsägarna, din inkomst ska ju få sig en skjuts uppåt och du har inte lust att betala mer än vad du gör idag, så då försöker du undanhålla inkomster och bunkra istället för att göra rätt för dig.

Men starta enskild du och gör som du tänkt, så får du en näsbränna och troligen en avslutad sanering. Väx upp!
Eller ompröva om inkomsten ökar, då blåser man ingen, och gör rätt för sig…

Jag har aldrig tänkt på att blåsa någon. Jag ställde en fråga i hopp om att få svar och det har jag nu fått. Det är väl det detta forum är till för? Jag kommer ansöka om omprövning.

Tagga ner lite xd
Trevlig söndag!

Förstår inte vad du menar med att blåsa dom? Det är väl inget konstigt om pengarna ligger kvar på företaget, jag kan ju bestämma själv hur mycket jag vill ta ut i lön. Har precis ansökt om enskild firma så är inte helt påläst ännu
I enskild firma så kan du inte ta ut ”lön”. Du delar samma pengar privat som i firman så det går inte att som du tänkt låta pengarna ligga kvar i firman. Då behöver du ett AB.

Jag har aldrig tänkt på att blåsa någon. Jag ställde en fråga i hopp om att få svar och det har jag nu fått. Det är väl det detta forum är till för? Jag kommer ansöka om omprövning.

Tagga ner lite xd
Trevlig söndag!
Din lön kommer öka från 22.000 - 42.000 men det vill du inte skylta med, du kommer också få en bonus på 100k som du helst vill baka in i tre delar för då skulle den kunna "försvinna" och se ut som lön istället.

Med ett snabbt överslag (20.000x12 =240.000+100.000=340.000 brutto) skulle din årsinkomst indirekt öka med 340k.

Du vill inte betala mer och få ändring i betalplanen. Därav ställer du frågor i ett forum, för att se om din ursprungsplan är möjlig och du inte gjort en tankevurpa.

Men att du har gjort en plan för att undvika att betala extra dvs hade planer på att blåsa fodringsägarna det hade du inte

Trevlig Söndag från en nertaggad

Hans plan kommer ju aldrig fungera med enskild firma ändå. Att spara i ett AB för en regning dag är ju ingen konstighet men att tro att man kan spara pengar i en enskild firma gör att åtminstone jag inte tror att personen i fråga bör driva företag utan att läsa på och lära sig innan man kastar sig in i det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp