Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering: Är jag skuldfri när skulderna står som återkallade?

Jag förstår inte hur du har så lite koll på hur en skuldsanering fungerar, när du faktiskt har fått en skuldsanering. Du har ju gått igenom hela processen. Du har ett beslut som innehåller all information du behöver veta om vad som gäller, vad du ska betala, hur länge du ska betala, och ett slutdatum på när du har avklarat din skuldsanering.
Detta är inte första gången du ställer liknande frågor.
Det finns en grupp människor i samhället som bara flyter med. Det finns nog ingen statistik, men min gissning är att denna typen av personer antingen 1, inte klarar av en sanering eller 2, hamnar på ruta 1 ganska snabbt efter avslutad sanering.

TS har t.ex inte svarat något mer i denna tråden och nästa gång TS är tillbaka kommer det nog vara en liknande fråga.

Det finns en grupp människor i samhället som bara flyter med. Det finns nog ingen statistik, men min gissning är att denna typen av personer antingen 1, inte klarar av en sanering eller 2, hamnar på ruta 1 ganska snabbt efter avslutad sanering.

TS har t.ex inte svarat något mer i denna tråden och nästa gång TS är tillbaka kommer det nog vara en liknande fråga.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Lite skrämmande är det dock.
Jag tycker ändå det är rätt galet att det gått hela vägen till beslut, men man har ändå ingen koll på hur det fungerar eller vad som gäller. Hur har det då kunnat gå så långt till beslut? Det är ju inte så att man får för lite info, eller inte får några frågor under processen.
Jag personligen ställde alla frågor och funderingar jag hade under processen mellan inledande och beslut. Och i beslutet står exakt all information om vad som gäller, hur mycket man ska betala, hur länge man ska betala, från vilket datum till vilket datum det gäller, hur kan man då INTE ha koll på läget? :thinking: Känns ju som att någon annan har gjort processen åt hen. Men det vore ju lite galet det med.

Tycker man läser dagligen både här å typ Fejjan , ingen fattar nånting vad som står i eventuella beslut , tycker det står väldigt tydligt i deras beslut vad som gäller om du fått skusan eller ej , eller när man ska betala in osv , inte för att en annan är en civilingenjör men har man något vettigt innanför pannbenet så borde man kunna förstå något , de är ju inte svårare heller att typ ringa den myndighet de gäller , i de här fallet KFM , lite fascinerande som ni säger att man lyckats få igenom en sanering men fattar nada ändå

Kunde inte sagt det bättre själv.
Lite skrämmande är det dock.
Jag tycker ändå det är rätt galet att det gått hela vägen till beslut, men man har ändå ingen koll på hur det fungerar eller vad som gäller. Hur har det då kunnat gå så långt till beslut? Det är ju inte så att man får för lite info, eller inte får några frågor under processen.
Jag personligen ställde alla frågor och funderingar jag hade under processen mellan inledande och beslut. Och i beslutet står exakt all information om vad som gäller, hur mycket man ska betala, hur länge man ska betala, från vilket datum till vilket datum det gäller, hur kan man då INTE ha koll på läget? :thinking: Känns ju som att någon annan har gjort processen åt hen. Men det vore ju lite galet det med.
Finns inget krav på att läsa dokumenten du får av kfm eller annan myndighet.

Å andra sidan, vill man förbättra sina egna framtidsutsikter något kanske på sin plats att aktivt ta del av det som myndigheten (i detta fall KFM) tillhandahåller.
Man kan inte bli skedmatad med allt
Samtidigt så är vi alla (nja, dom flesta iaf) här för ge och få hjälp och råd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp