Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanerig upphävd

Hennes ekonomi har förbättras nu pga av hon har fått lång vikariat.
Dem pengarna som det kommer kosta att dra tebax skulderna, dem pengarna kommer hon få av sin mamma.

Så finns det möjlighet att dem går med på avbetalningsplan?
En spontan tanke utan kritik. Varför har din vän inte ansökt om omprövning om hennes ekonomi ändrats under skuldsaneringen? Om jag var du skulle jag verkligen uppmuntra henne till att överklaga och vara helt ärlig varför det inte funkat. Om det nu är på försämrad ekonomi? Allt annat är eget ansvar. Tycker ändå dom är rätt generösa i sina beräkningar vid skuldsanering, visst är det en tight plan men den fungerar. Kan inte se att man inte gör allt i sin makt att ta den chansen. Blir så ledsen att hen inte ser vilken möjlighet din vän fått att bli fri. Dom 900 000 är inte den summan så länge om den kommer till utmätning. Hoppas verkligen det löser sig.

Jag har haft ca hälften av vad din vän hade I skulder och löneutmätning. Inte skuldsanering. Inkassoboalgen gick med på att dra tillbaka skulderna om jag betalade in mellan 1500- 2500 per skuld och sedan följde en noga uträknad avbetalningsplan. De fick ca 7500 i löneutmätning att dela på medan jag betalde 16 000 i avbetalningar. Men det funkade och skuldfri blev jag. Så det är möjligt att få till avbetalningsplaner med inkassobolagen så länge man inte haft de tidigare och misskött dessa.

Jag har haft ca hälften av vad din vän hade I skulder och löneutmätning. Inte skuldsanering. Inkassoboalgen gick med på att dra tillbaka skulderna om jag betalade in mellan 1500- 2500 per skuld och sedan följde en noga uträknad avbetalningsplan. De fick ca 7500 i löneutmätning att dela på medan jag betalde 16 000 i avbetalningar. Men det funkade och skuldfri blev jag. Så det är möjligt att få till avbetalningsplaner med inkassobolagen så länge man inte haft de tidigare och misskött dessa.

Så du hade löneutmätning men kunde samtidigt betala 16 000 vid sidan om?

Så du hade löneutmätning men kunde samtidigt betala 16 000 vid sidan om?
Nej inte samtidigt. Men jag ringde och gjorde avbetalningsplaner medan jag hade utmätning. Jag gjorde en första betalning till varje inkasso som jag hade och de återkallade skulden. Avbetalningsplanerna la sedan Totalt på 16 000 kr i månaden till en början. Sedan minskade dem successivt ju fler skulder som blev betalda.

Varför inkassobolagen gick med på detta trots att jag hade en aktiv utmätning? Antagligen därför att de hellre fick mellan 1000- 3000 kr per månad för mycket gamla skulder än att de fick några ynka kronor från utmätningen som inte ens täckte räntan.

Men för att något sådan överhuvudtaget ska vara möjligt måste alla samtliga inkassobolag gå med på avbetalningsplaner och att återkalla skulderna. För annars får man inte runt det. Eller jag i varje fall hade absolut inte fått runt det.

Tänk på att dessa 900 000 växer med en hög ränta varje dag som går. Du kan ha 40 000 i mån efter skatt och ha svårt att betala ränta på lånet då detta betalas först innan lånet i sig. Pratar du med kfm om varför du inte betalat skuldsaneringen kan de hjälpa. Tänk alltid att kfm är din vän när du fått skuldsanering. Löneutmätning kan på din skuld fotgå livet ut. Därav skuldsanering bästa alternativet då du slipper betala juni och december månad. 50 månader skuldsanering och 10 av under cirka 5 år. Tänk alltid på att överklaga mot inkassoförtag som försöker få dig ur skuldsanering. Sveriges inkasso bolag är de lagliga gansters . Är skulden med i skuldsaneringen ska du överklaga. Alltid rapportera löneförändringar när du har en skuldsanering. Se alltid kfm som vän och inkassobolagen som ovän. Lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp