Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanera.com, någon som testat

Hur ser planen för dig att betala ut då?

Hur ser planen för dig att betala ut då?
Jag ringde runt till alla inkasso och de vägrade betalningsplan eller rättare sagt de vill eller flesta ville att jag betalar 10 % av resp skuld för att de ska kunna bevilja mig betalningsplan.

Jag ringde runt till alla inkasso och de vägrade betalningsplan eller rättare sagt de vill eller flesta ville att jag betalar 10 % av resp skuld för att de ska kunna bevilja mig betalningsplan.
Okej, ja det är väl antingen att skrapa fram det eller ha löneutmätning eller så framöver då

Minns inte om det var dessa, men den jag fick mail av en gång jobbade mycket med ackord och förhandling (de ville köpa reklam). Det gör ju inte kommunen direkt.

Hej
Någon som har testat skuldsanera och fått goda resultat ? Jag har sökt själv å fått avslag första gången. Tror ni kan de göra skillnad?

tacksam för alla svar
Har tidigare efterlyst om någon har ERFARENHET av Skuldsanera.com men svaren är spekulationer.
Inte alla är bekväma med att sätta sig hos en skuldrådgivare på kommunen

Har tidigare efterlyst om någon har ERFARENHET av Skuldsanera.com men svaren är spekulationer.
Inte alla är bekväma med att sätta sig hos en skuldrådgivare på kommunen
I min kommun kan man göra det på distans. Föreligger det andra problem?

Jag vet om flera som sitter med något abonnemang om 299 kr i månaden hos de där

Har själv tidigare efterlyst om det finns någon som har erfarenhet av Skuldsanera.com

Till svar fick jag bara gissningar och spekulationer, såsom du får här.

Att kommunen har en skuldrådgivare man kan vända sig till tror jag de flesta är medvetna om.
Alla är inte bekväm med att gå till en sådan om man bor i ett litet samhälle där alla känner alla.
Att skuldsanera kostar är inte orimligt.Smslån kostar och det godtar vi. Varför inte lägga en kostnad i paritet med en uppläggningsavgift på en tjänst? Antingen får du hjälp eller så inte. Tänk på att lån hjälper sällan men stjälper ofta & kostar.
Har du fått nej på din ansökan om skuldsanering så var envis. Överklaga direkt och berätta utförligare om din vardagssituation som du känner är ohållbar. Be i överklagan om att de igen går igenom din ansökan och skriv att de kan kontakta dig om de har frågor. Visa att du menar allvar och att din ekonomiska situation är ohållbar. Var trägen och ring dem en dag eller 2 efter att du skickat in din överklagan.
Jag har en vän som gjorde så och handläggaren tog ansökan en vända till. Min vän ringde både 1 och 2 ggr efter överklagan. Därefter fick hen inledande och tillslut beviljad skuldsanering. Slump kanske, förstående handläggare, ja jag vet inte men utfallet blev bra till slut.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp